Anonym5656 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg vurderer om jeg skal bare gi opp linux. Det virker jo som at det er umulig å få det til å virke sammen med xp Det har funka fint her i over et år Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hei. Ubuntu skal installere Bootloader automatisk mener jeg å huske. du får et valg om hvilken Bootloader du har lyst til å installere. Er lenge siden jeg holdt på med Ubuntu nå, men jeg mener å huske at det var Grub som var standard bootloader i Ubuntu. Rett meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det kan godt stemme. Jeg vet at Slackware er en av de ytterst få, om ikke den eneste distroen som har LILO som standard boot-manager. De fleste andre distroer bruker Grub. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Ja, det vart installert en boot loader. men den viste seg bare en gang. Noen som har en løsning som kan funke? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Ja, det vart installert en boot loader. men den viste seg bare en gang.Noen som har en løsning som kan funke? Du må legge boot-loaderen i MBR (Master Boot Record) i den disken du spesifiserer skal boote fra. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Hvordan? Jeg er ganse dum på dette området Skal jeg legge den in på windows partisjon? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Hvordan? Jeg er ganse dum på dette området Skal jeg legge den in på windows partisjon? Under installasjonen av boot-loader skal du få spørsmål om du vil legge boot-loader i MBR. Dette sier du da ja til. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Det går jo ikke å legga in boot loader iallefall ikke fra den install cd'n. har prøvd både LiLo og Grub. men det blir bare: installasjonen mislykkes Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Det går jo ikke å legga in boot loader iallefall ikke fra den install cd'n. har prøvd både LiLo og Grub. men det blir bare: installasjonen mislykkes Som sagt tidligere: på min hovedmaskin kjører jeg 3 operativsystemer: GNU/Linux (Slackware), FreeBSD og Windows. Boot-loader'en jeg bruker, er LILO. Dette fungerer ypperlig. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Det går jo ikke å legga in boot loader iallefall ikke fra den install cd'n. har prøvd både LiLo og Grub. men det blir bare: installasjonen mislykkes Som sagt tidligere: på min hovedmaskin kjører jeg 3 operativsystemer: GNU/Linux (Slackware), FreeBSD og Windows. Boot-loader'en jeg bruker, er LILO. Dette fungerer ypperlig. Skulle ønske det funka her å. Men er det ikke noen løsning på å legga in lilo eller grub eller hva som er bra? Legga inn fra cd gikk ikke. Legga inn fra knoppix gikk ikke fordi jeg aldri fant s-ata disken min. Begynner å bli lei nå. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 hm, få noen til og hjelpe deg med s-ata disken din, så SKAL den "guiden" jeg la til før funke. (har aldri brukt s-ata disk før, så veit ingenting om det) Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Hvis jeg finner på å slette ubuntu er det bare å formatere den partisjonen med diskbehandleren i windows? Jeg trenger ikke å gjøre noe mere først? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hvis jeg finner på å slette ubuntu er det bare å formatere den partisjonen med diskbehandleren i windows? Jeg trenger ikke å gjøre noe mere først? Jo, du må også slette GRUB ved å overskrive den med Windows' oppstartslaster. Dette kan du gjøre med Windows-CDens recovery-console og kommandoen "fixmbr" der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå