Gå til innhold

Valg av hovedkort og RAM

Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen av dere gi meg et godt forslag til et hovedkort og RAM med god ytelse hos komplett?

Kravene er som følger:

Socket 939

S-ATA

AGP

2 GB med ram som er 100% kompatibelt med hovedkortet.

Dette er til en maskin som hovedsaklig skal brukes til DAK oppgaver :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hovedkortet har eg faktisk tenkt veldig mye på, virker bra! Så fant eg et sett med to minnebrikker (cruicial) som gir 2gb hos komplett. Det var minnevelgeren der som fant dem til meg. Jeg får ta en nærmere titt på det imorgen før jeg legger forslaget frem for sjefen ;)

ps. valgte en AMD CPU X2 4200 trur jeg det var...(dual)

Lenke til kommentar

Minnevelgeren er en tjeneste fra Crusial, og den kommer da som oftest opp med forslag fra Crusial. I dette tilfellet er alternativene fra TwinMos og Corsair Value S 200 kr billigere enn Crusial-brikkene.

MSI K8N NEO2 støtter Athlon64 X2 hvis man har BIOS v1.9 eller høyere.

Lenke til kommentar

Prisen er ikke så nøye, bare jeg får RAM som er 100% kompatibelt med dette hovedkortet. Blir hovedkortet levert med den nyeste biosen fra komplett, eller er jeg nødt til å ha en eller cpu i for å klare å flashe den til ny versjon?

Lenke til kommentar
Blir hovedkortet levert med den nyeste biosen fra komplett, eller er jeg nødt til å ha en eller cpu i for å klare å flashe den til ny versjon?

Det er det som er litt usikkert.

Send mail til komplett.no og spør om hovedkortet blir levert med nyeste BIOS, og om denne er garantert å støtte Athlon64 X2. (og post gjerne svare her for å drive litt folkeopplysning)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...