Beinet1 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hei! Kan noen av dere gi meg et godt forslag til et hovedkort og RAM med god ytelse hos komplett? Kravene er som følger: Socket 939 S-ATA AGP 2 GB med ram som er 100% kompatibelt med hovedkortet. Dette er til en maskin som hovedsaklig skal brukes til DAK oppgaver Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Bare IKKE kjøp epox 9nda3+ HK, det er ikke kompitabel med venice cpu.. Det har jeg selv nå lært på "harde" måten.. Med retur stress osv.. MSI kortene ser ut som de klarer det fint.. Endret 10. august 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) MSI K8N NEO2 Platinum er et knallkort hvis du må ha AGP. Hvis du ikke skal overklokke, er det bare til å kjøpe TwinMos eller Corsair Value S RAM. Jeg vil da anbefale 2 stk. 1024 MB-brikker. Endret 10. august 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Det hovedkortet har eg faktisk tenkt veldig mye på, virker bra! Så fant eg et sett med to minnebrikker (cruicial) som gir 2gb hos komplett. Det var minnevelgeren der som fant dem til meg. Jeg får ta en nærmere titt på det imorgen før jeg legger forslaget frem for sjefen ps. valgte en AMD CPU X2 4200 trur jeg det var...(dual) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Minnevelgeren er en tjeneste fra Crusial, og den kommer da som oftest opp med forslag fra Crusial. I dette tilfellet er alternativene fra TwinMos og Corsair Value S 200 kr billigere enn Crusial-brikkene. MSI K8N NEO2 støtter Athlon64 X2 hvis man har BIOS v1.9 eller høyere. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Prisen er ikke så nøye, bare jeg får RAM som er 100% kompatibelt med dette hovedkortet. Blir hovedkortet levert med den nyeste biosen fra komplett, eller er jeg nødt til å ha en eller cpu i for å klare å flashe den til ny versjon? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Ta en titt i denne tråden. De nye hovedkortene med ULi M1695 chipsett bør du absolutt vurdere. Endret 10. august 2005 av Morten K Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Blir hovedkortet levert med den nyeste biosen fra komplett, eller er jeg nødt til å ha en eller cpu i for å klare å flashe den til ny versjon? Det er det som er litt usikkert. Send mail til komplett.no og spør om hovedkortet blir levert med nyeste BIOS, og om denne er garantert å støtte Athlon64 X2. (og post gjerne svare her for å drive litt folkeopplysning) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå