Jan Fredrik Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hei Jeg har en Hjemme Pc fra Ementor. Etter å ha byttet et lydkort, er ikke ting helt bra, og jeg vurderer å re-innstalere windows xp med cd`n som fulgte med pakken. Jeg sendte en mail til Ementor support for å spørre om Windows versjonen som fulgte med på cd`n var komplett. Support folka hos Ementor satte seg helt på bakbeina, og sa jeg ikke skulle reinnstalere noe som helst. Cd`n som fulgte med er fra HP. Full tittel:" Operating System CD, Microsoft Windows XP Home SP2". Det står også "Only for use with restore CD". Må jeg kjøpe en ny XP cd for å reinnstalere? PS: Jeg trenger ikke noen svar på at Ementor er noe dritt og at HP suger. Jan F. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det er vel en recovery cd du har. Kjør den og maskinen vil være slik du fikk den levert. Du må legge til lyddriverne igjen når den er ferdig kjørt........ Lenke til kommentar
Jan Fredrik Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Det er det jeg ikke er så interessert i. Da legger den vil inn Creative lydkort drivere også, og de er umulig å fjerne. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Tror det er billigere Windows lisens når de bare leverer med en recovery CD. Begrensingen som ligger i dette har du nå funnet ut. Hvis du vil installere Windows på standard måte må du nok kjøpe en ny. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) du kan og brenne en XP cd og bruke den, så kan du instalere ALLE driverene til slutt. EDIT1: faktisk helt lovlig hvis du har lovlig XP serial key (klistermerke på kabinettet elns.), husk, det er ikke CDen du betaler for, det er Programmvaren, og derfor kan du bruke alle XP home CDer i hele verden om du vil. EDIT2: har snakket med en databutikk, og de sier det at det er lovlig + har snakket med microsoft. så eg har sikre kilder. Endret 10. august 2005 av vegis Lenke til kommentar
Jan Fredrik Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 heisansveisann Jeg har faktisk en lovlig serial klistret på kabinettet. Det var gode nyheter Vegis! Kan jeg bruke vilkensomhelst Xp cd og min egen kode?(vi har noen liggende på jobben.... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 ja det kan du bruke. men det må være home edition, hvis du har serial key til Home då. Lenke til kommentar
miki_4000 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Samma om det er norsk eller engelsk versjon også eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå