jon-t Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Sitter her og skal oppgradere litt og lurer på om dette er noe å statse på... DFI Lanparty NF4 SLI-DR AMD 3000+ Venice Hiper Type-R strømforsyning 580W Blå Geforce 6600GT eller 6800gt vist priskuttet stemmer Og ein gig med GEiL Value 3200 minne TT Bigwater Thermaltake Aquarius Series VGA Waterblock Universial Thermaltake T-Type Water Temperature Indicator Thermaltake 210 Flow Indicator trenger eg den ? Har 2x 256 GeiL Value fra før og har eit litt stramt budsjett så lurer på om eg får bruke dei og plusse på med eit sett til med 2x 256 men liker ikkje at eg bruker opp alle minne slotene... Kor lenge kan eg klare meg meg 1gig minne ? Må kjøre alle spill i 1280x1024 siden eg har flatskjerm og lurer på om eit overklokka 6600gt klarer spill i skikkelig kvalitet på den oppløsningen i ein stund fremover ? Endret 11. august 2005 av jon-t Lenke til kommentar
meeg Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ville satset på noe råere rambrikker. OCZ VX eller Twinmos Speed Premium er gode oveklokkingsbrikker, spesielt til det hovedkortet du har valgt som kan gi 4.0 v. Geil minnet du har får du vel solgt på bruktmarkedet. Venter du en måned får du 6800GT under 2000,-. Les forøvrig andres erfaring med TT bigwater settet. Er en del problemer med den, og jeg ville helt klart brukt noe annet. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Kjøp heller 1 GB Twinmos speed premium (BH 5). Klokker som bare det. 6600 vill nokk ikke kjøre fremtidige titler på 1280*1024 med aa/af alt på highest. Greier vell ikke dette i battlefield 2 heller etter hva jeg vet. Eller ser det fint ut. Bigwater er mye bang for the bux, men ikke forvent de laveste tempene hvis du skal kjøle gfx også. Flow indikator er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Skal nok få det kaldt nok! Skal Kjøre radiatoren utendørs i vinter Dropper den flow indikatoren, men må ha vanntempmåleren siden det kan bli litt for kaldt i vinter :!: Eg skal se om eg får pressa inn noen bedre brikker men er ikkje heilt sikker... Må helst få det under 7k Endret 10. august 2005 av jon-t Lenke til kommentar
meeg Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Problemet med TT bigwater settet er pumpen. Tviler ikke på at det blir kaldt nok når alt fungerer, men det blir fort varmt hvis pumpen tar kvelden. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Problemet er at eg helst ikkje vill over 6500kr og skal klokke, og da TT BigWater koster det samme som ein god cpu vifte og sansynligvis kjøler bedre så vil eg helst ha det, pluss at det ser tøft ut skal nok hive inn uv pga at hovedkortet har uv reaktive slotter. Men kan selfølgelig vurdere luft vist det er noen gode forslag til vifte... Men utsende eer eit viktigt kriterie og, derfor den strømforsyninga Endret 10. august 2005 av jon-t Lenke til kommentar
Mott Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Når man bruker alle 4 minneslottene blir de dårligere da de 400mhz man kjører brikkene på blir til 333 mhz . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå