TomasK Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hei! Skal pensjonere mitt gamle A40 kamera og ser etter et rimelig kamera som er fysisk lite, har en god vidvinkel og er forholdsvis lyssterk. Bør være rundt 4 - 5mp, MÅ ta SD eller CF minnekort og det er en fordel om den bruker AA eller AAA batterier. Og som sagt.. det bør være forholdsvis rimelig. Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 https://prisguiden.no/produkt/27339 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Støtter Covcon sitt forslag. Dette kameraet er vel det raskeste på markedet i dag hva angår oppstartstid og utløserforsinkelse (hvis vi ser bort fra speilrefleks). Det tar bilder stort sett umiddelbart når du trykker ned utløseren. Det har vidvinkel og nesten 5x optisk zoom, virker solid og gir bra bilder. Skjermen er ikke topp, men stor og absolutt brukbar. Kameraet er på 5 megapixler, bruker SD kort og kommer med oppladbart lithiumbatteri. MEN du kan også bruke 2 helt vanlige AA batterier i samme rom som lithiumbatteriet om du skulle gå tomt. Prisen er heller ikke avskrekkende... rundt 3000 kroner (selvfølgelig inkl. batteri og lader, men kun med minnekort på 16 megabyte eller noe sånt). Eneste minuset er altså at skjermen kan virke noe grovkornet (påvirker såklart ikke bildene), og at det mangler optisk søker. Kameraet fikk terningkast seks her på Akam. Dette kameraet er jeg ganske sikker på er det som tilfredsstiller dine krav på best mulig måte. Anbefales på det varmeste om du vil ha et kjapt, lite kamera med god vidvinkel. Skal du ha mer vidvinkel, må du kraftig opp i pris. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Akkurat nå er den på tilbud hos mpx.no til 2700,- med 128mb minner kort. https://prisguiden.no/goto.php?url=...encoding=base64 Bestiller en slik en til foreldrene nå. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Litt sent ute med svar.. men takk for hjelpen folkens! Det kameraet var AKKURAT slik jeg vil ha det! At ikke flere produsenter leverer kamera med det zoom omfanget er meg litt overraskede.. Spesielt likte jeg løsningen med både Li-Ion batteri + mulighet for AA! Var ikke kjempelysskarpt, men 28mm vidvinkel veier VELDIG mye opp mot det. Topp topp topp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå