aleks tho Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hvis jeg f.eks kjoerer 80 80 18000 eller 30 30 7500 har det no betyning for andre? Begynner og bli litt smaa lei av folk som whiner "aa saa fucka rates du har" ogsaa spoer du paa en pen maate "men aassen rates skal jeg ha da?" "101 101 25000!!!". naar jeg kjeoerer 101 101 25000 saa faar jeg flushpacket i hundre og haelvette og pingen ligger stabilt paa 500-600. saa derfor spoer jeg: aassen rates skal man ha? (engelsk tastatur hvis du lurte...) Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Rates burde som regel stå på 101 101 25000 eller 80 80 20000. Lenke til kommentar
Exempt Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ja, rates har mye å si. cl_updaterate: Holder serveren oppdatert over nøyaktig hvor på mappet du befinner deg. Sett den på 80 til 101. Høyt er best. 30 i updaterate er ikke nok, for da oppdaterer du deg for få ganger til serveren, og du kan hakke bortover for andre. Jeg har "ex_interp 0.01". Den gjør slik at _JEG_ får øyaktig vite hvor personene jeg spiller mot er. Men dette er forutsatt at motstanderne har riktig rates. Hvis du da har 30 i updaterate så hakker du bortover hos meg. Har jeg derimot "ex_interp 0.1", så hakker ikke du bortover hos meg, men da "tipper" serveren hvor du befinner deg. Det blir ikke nøyaktig. Altså, hvis du har dårlige rates, så vet ikke jeg helt nøyaktig hvor du befinner deg. Det betyr at jeg får problemer med å treffe deg. Hitboxene blir mongo, og befinner seg kanskje bak eller foran personen jeg skal skyte. Riktige Rates: rate 20000 til 25000 cl_cmdrate 80 til 101 cl_updaterate 80 til 101 Tror alt dette skal være riktig. PS! Det er på ingen måte påbudt med noen spesielle rates (utenom ligaer/cuper). Jeg bare sier dette for at det blir bedre for deg og de du spiller mot Når det gjelder at det lagger hos deg vet jeg ikke helt sikkert. Har du trådløst netverk ? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 cl_updaterate: Holder serveren oppdatert over nøyaktig hvor på mappet du befinner deg. Nei. Updaterate bestemmer hvor ofte du selv vil ta i mot informasjon fra serveren. Cmdrate derimot, det bestemmer mengden informasjon som skal sendes. 30 i updaterate er ikke nok, for da oppdaterer du deg for få ganger til serveren, og du kan hakke bortover for andre. Om det er nok eller ei er ikke opp til deg å bestemme. Altså, hvis du har dårlige rates, så vet ikke jeg helt nøyaktig hvor du befinner deg. Med 30 oppdateringer i sekundet, skulle du uansett vite rimelig godt hvor han befinner seg. Hitboxene blir mongo, og befinner seg kanskje bak eller foran personen jeg skal skyte. Hitboxen blir mongo av lave rates? Riktige Rates: Du bestemmer hva som er riktige rates for folk ja? For trådstarter funket jo dette særdeles dårlig. Den eneste store fordelen du har (om du har lave rates), er at motspillere med ex_interp 0.01 vil oppleve at du hakker bortover skjermen, og dermed vil de bomme (for ikke å snakke om at de vil irritere seg grønne over hakkinga). Lenke til kommentar
Exempt Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 sosohal: Ja, du har nok rett. Cmdrate updaterer til serveren, jeg rota litt der... Jeg sier bare at CS blir morsommere hvis man sikter på et hode, avfyrer en kule og treffer. Jeg irriterer meg grønn over at jeg ikke treffer de jeg sikter og skyter på. Nei, hitbox´ene blir ikke direkte mongo av lave rates, men for de personene som da har "ex_interp 0.1" så blir serveren nødt til å tippe hvor personer med lave rates (og hitboxene) befinner seg. Det er unøyaktig. Jeg bare tar en eksempel: CS: Source. Hitboxene der er jo helt på bærtur hvis du ikke fikser rates osv. Det har jeg en liten film om. OG, jeg skrev: Det er på ingen måte påbudt med noen spesielle rates (utenom ligaer/cuper). Jeg bare sier dette for at det blir bedre for deg og de du spiller mot On topic Åssen internettlinje har du ? Trådløst netverk ? hvis du har bredbånd kan du prøve: cl_cmdrate 60 cl_updaterate 40 rate 20000 Leste et sted at det skal fungere fint til nesten alle bredbåndslinjen. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Menmen, flere og flere servere tvinger vel rates til et bestemt tall, mener at ihvertfall Catch gjør det. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hvordan kan man bruke rates til å jukse? Mener å ha hørt snakk om det på et LAN jeg var på for noen dager siden.. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hvordan kan man bruke rates til å jukse? Mener å ha hørt snakk om det på et LAN jeg var på for noen dager siden.. Som sagt; ha du ex_interp 0.01 vil du oppleve at folk med lave rates vil hakke på skjermen din, og dermed kan det bli litt vanskeligere å treffe. Dog, du vil selv også lagge en del, så noen juksing kan du egentlig ikke få til med rates. Menmen, flere og flere servere tvinger vel rates til et bestemt tall, mener at ihvertfall Catch gjør det. Ja, kan fint force updaterate og rate, men når det er cmdrate som bestemmer hvor mye data du skal sende, så har det ikke så mye å si. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 ex_interp stilles da av serveren og ikke av hver enkelt klient i 1.6? Lenke til kommentar
aleks tho Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 nei jeg har ikke traadloest netverk. har telenor 700/128 eller no lignende. btw er paa kreata saa det tar litt tid aa svare (ikke pga linja men fordi jeg "bor paa stranda AssA er det ikke akkurat billig aa sitte paa internett her) sorry about that Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Du bør sette tilbake til det gamle ditt, og slutte å høre på de som whiner. Blir du kicket, er det bare å finne ny server. Juksing med rates finnes ikke! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Menmen, flere og flere servere tvinger vel rates til et bestemt tall, mener at ihvertfall Catch gjør det. Acmeserverne har grense, men den går bare på 50. edit: leif. Skammelig med min sigg når jeg driver med orddeling selv Endret 16. august 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå