StigJakobsen Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg har behov for å måtte flytte hjemområdene til brukerne våre til en ny partisjon. Er det mulig å gjøre dette, og samtidig beholde de rettighetene som er på mappene og filene? Opplever at når jeg bare på vanlig måte skal kopiere dem over, så mister brukeren rettigheten på mappen sin, å vil da såklart ikke komme seg inn på hjemområdet sitt. Er vel på utkikk etter et eksporterings verktøy til dette da, om det ikke er en annen enkel måte? Lenke til kommentar
toennes Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 prøv kommandoen xcopy /o Ellers er dette en fin husketekst: (sakset fra nettet) Copy within an NTFS volume the dir inherits the new head folder permissions Move within an NTFS volume retains its own permissions Copy between volumes the dir inherits the new head folder permissions Move between volumes the dir inherits the new head folder permissions. NB The user doing the copy becomes the owner. Mvh T Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Takker for svar. Prøvde med xcopy /O, men hjalp ikke noe det. Var klar over den "husketeksten" du limte inn, derfor jeg tenkte det måtte vel være noe eksporterings verktøy som gjør det mulig å gjøre dette enkelt. Edit: Glem det første jeg nevnte. Det gikk fint med xcopy /O. Var bare jeg som så på feil plass først. Endret 10. august 2005 av Xyrez Lenke til kommentar
Cibus Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Prøv heller RoboCopy....tror den skal gjøre susen. Cibus Lenke til kommentar
StianK Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 xcopy fra til /O /X /E /H /K forsåvidt har dette spørsmålet kommet opp før, http://forum.hwb.no/index.php?showtopic=425329 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå