Sono Juventino Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hei. Det finnes jo validatorer til html og css osv. Finnes det script som leter etter parse erors i php-koder? Synes at parse erors er veldig drepende for interessen min for php. Har dere evt. tips til hva dere pleier å gjøre for å unngå dem? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hei. Det finnes jo validatorer til html og css osv. Finnes det script som leter etter parse erors i php-koder? Synes at parse erors er veldig drepende for interessen min for php. Har dere evt. tips til hva dere pleier å gjøre for å unngå dem? Jeg bruker en skikkelig kode-editor, da får jeg opp alle mulige feil i MS Office-stil (bølgete rød strek under koden det gjelder). Kjører Zend Development Environment og Zend Server for debugging. (Denne programvaren er kanskje litt vel kostbar, jeg tror det finnes billigere alternativer med noenlunde samme funksjonalitet. http://www.php-editors.com/ har oversikt over det meste.) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) *snip* Finnes det ikke en gratisversjon av Zend? Med litt mindre funksjonalitet? Fantes i hvert fall en versjon 3 som var gratis for hjemmebruk.. EDIT: Kan for øvrig varmt anbefale Zend Endret 10. august 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Finnes det ikke en gratisversjon av Zend? Med litt mindre funksjonalitet? Fantes i hvert fall en versjon 3 som var gratis for hjemmebruk.. EDIT: Kan for øvrig varmt anbefale Zend Så vidt jeg vet er det bare trial-versjonen av Zend 4 som er gratis. Det finnes en "studentpris" for ZDE, og den er en god del lavere enn den ordinære prisen. En kombinasjon av ZDE og Zend Server/Zend Platform er uslåelig når det gjelder fleksibilitet og funksjonalitet for koding i PHP. (Har Zend Studio Enterprise kjørende hjemme her, det er ordentlig artig.) Edit: samme hvilken editor du bestemmer deg for - sørg for at den har automatisk fullføring av funksjonsnavn og variabler! Jeg har spart så enormt mye tid på den funksjonaliteten i Zend. Endret 10. august 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Jeg har php Designer 2005 uten at jeg har tenkt over det. Skal teste programmet litt nå. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Eventuelt kan du ta en titt på Eclipse med TruStudio plugin. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Bit det i deg, antallet parse errors vil minke hele tiden etterhvert som du blir mer komfortabel med språket og ting sitter i fingrene. Jeg har prøvd mange IDE for PHP og for meg er det helt meningsløst, jeg jobber mye kjappere i VIM. Så avanserte IDE er ikke nødvendigvis det beste for alle, selv om det sikkert fungerer for noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå