bigkay Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hva gjør en lys spreder? Og hvordan ser den ut? Og hva koster en slik? (Hørte det var et møst) Bigk Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Jeg går ut i fra at det er noe sånt vi snakker om: http://www.stofen.com/Info/HowItWorks.htm. En OmniBounce. Jeg har nettopp kjøpt en av disse, og forskjellen er dramatisk. Den fungerer akkurat som beskrevet - lyset sprer seg jevnere i rommet og "pakker seg rundt subjektet" på en myk og fin måte. Du får kjøpt dem i Norge til i underkant av 400, eller du kan bestille fra StoFen direkte, og slippe unna med mindre enn 200,- inkludert porto (dermed går du under tollgrensen). Den kom i posten på et par dager. Endret 10. august 2005 av Anew Lenke til kommentar
bigkay Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Er det dette dem kaller en SoftBox? Bigk Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Ikke helt. OmniBounce brukes når du skal bruke blitzen indirekte og sørger da for at lyset ikke bare kastes opp i taket/dit du peker blitzen, men også direkte fremover, og rundt om kring i rommet. Du oppnår da fordelene med indirekte lys, samtidig som du demper skygger. Softboxer er ment for å mykne lyset når du peker blitzen direkte på subjektet. Se f.ex her: http://www.lumiquest.com/lq925.htm Med TTL-blitzer kan OmniBounce i prinsippet brukes som softbox, om jeg har forstått det riktig. Endret 10. august 2005 av Anew Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Her er et bilde med både softbox, OmniBounce og en Bouncer. På objektivet en ringblitz, på blitzen over en UltraSoft-boks fra Lumiquest, på den til høyre er det både en OmniBounce og en Bouncer. Lenke til kommentar
bigkay Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 En fotokyndig kompis av meg mente det var et MØST med sånn "lys spreder" som han så pent kalte det, er det det? Bigk. Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 En fotokyndig kompis av meg mente det var et MØST med sånn "lys spreder" somhan så pent kalte det, er det det? Bigk. Bruker alltid en eller annen for for softing av lyset. Om det er med OmniBounce, softbox eller reflektert lys kommer an på, men å jobbe med mykt lys er noe helt annet enn direkte hardt blitzlys Lenke til kommentar
bigkay Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Hva er billigst og lettest og dra med seg for en blitz-nybegynner da? Bigk.. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Jeg vil tro en OmniBounce. 200 kroner, og den kan brukes både direkte og indirekte, så du slipper i grunnen å tenke på at den er der. Edit: En bouncer er forøvrig også flott, men den forutsetter at du husker på å bruke den. Endret 10. august 2005 av Anew Lenke til kommentar
bigkay Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Noen nettbutikker som selger slike omnibouncere?! Bigk. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Kjøp direkte fra Sto-Fen. Du finner link i den første posten min i denne tråden. Lenke til kommentar
bigkay Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Ingen norske websites eller butikker som selger slike? bigk Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Joda. Til 2x prisen. Husker ikke hvor i farten, men jeg så den i minst én nettbutikk. Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hos www.ddmr.no finner man både Omnibounce og annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå