Gå til innhold

X800 XT eller X800XL

EvenSteven

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nytt skjermkort....Jeg liker ATI baserte kort, og i henhold til økonomien står det nå mellom Sapphire X800XL og Sapphire X800XT.

Har nå vært "overalt" på nettet og sjekket priser og ytelese etc. Har sjekket forskjellene på kortene bl.a på ATI.com og Sapphire sine sider....m.m

Jeg ser jo at X800XT har litt bedre specs, men det koster óg litt mer..

Har AGPx8 støttet hovedkort, og har funnet disse to tilbudene:

http://www.itbutikken.no/p/72374/1.htm]itbutikken.no[/url]

komplett.no

Så nå er jeg litt usikker på hva jeg skal velge...selv om prisforskjellen er liten så lurer jeg på om det er verdt det... + kommer jo strømforbruk, kjølere/vifter og muligheten for overklokking også med i vurderingen...

Så hvis noen har noe erfaringer, meninger, tips eller råd ++ hadde det vært kult.....Klarer rett og slett ikke å bestemme meg...og siden dette er en ganske viktig avgjørelse så trenger jeg hjelp...

Even :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen abnorm forskjell, jeg får 5596 poeng i 3dmark05 med mitt X800XL (klokket til 445/550).

X800XT er jo klart bedre, men om det er verdt de ekstra kronene, kan muligens diskuteres..

Edit: omformulert

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

X800XL er et godt valg. Det har en meget hyggelig pris og har topp ytelse i dagens spill. Finnes ikke tegn til lagg i hverken Doom III, HL-2, Far Cry eller F.E.A.R. Singleplayer-demo. Men jeg vet fortsatt ikke hvorvidt XT er verdt de ekstra pengene som nevnt tidligere av nettopp samme grunn som jeg har nevnt tidlere; XL yter topp i dagens spill.

Men når vi først er inne på ATI så er det en liten ting jeg lurer på. ATI Catalyst har et litet verktøy som kan åpnes via kjør på startmenyen som lar deg endre på agp-oppsett. Noen som vet hva man skal skrive for å åpne den?

På forhånd, takk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...