eNero Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg hadde et problem med oppgavebehandleren i Windows XP. Da jeg ikke har systemgjenoppretting aktivert forsøkte jeg å boote fra cd for å reparere operativsystemet (sikkert teit det ja). Da jeg startet opp igjen fikk jeg ikke kontakt med D-disken. Jeg fikk to feilmeldinger: "Disketten i stasjon D er ikke formatert - Vil du formatere Nå?" og ”D:\ er ikke tilgjengelig. Parameteren er feil.” Da jeg gikk inn på diskbehandling viste det seg at disken min hadde delt seg i to partisjoner: En del på 128,00 GB som fortsatt er merket stasjon D og formatert i RAW. Den andre delen er på 151,39 GB, og framstår som uformatert. Før feilen oppsto var det én NTFS-partisjon på 279 GB på disken. Jeg har funnet ut at et gjenopprettingsprogram som GetBackData fra Runtime kan gi meg de fleste filene tilbake. (Dette programmet sier for øvrig at det kun er en FAT-partisjon på disken.) Men er det noen metode for å skaffe meg tilbake den originale NTFS-partisjonen? Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jada, dette står forøvrig i en sticky. Du kan først prøve å oppdatere driveren til kontrolleren. Chipsetdriverne har du allerede innstallert sikkert? Ellers så skal winXP servicepack 1 løse problemet i de aller fleste tilfeller. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg tror nok ikke du klarer å få tilbake den gamle partisjonen. Jeg har hatt samme problem som deg. Holdte på i dagesvis for å finne en løsning. Prøvde med diverse programmer som sier de kan gjenopprette partisjoner, men de fungerte bare på samme måte som GetDataBack. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Har ikke svar på spørsmålet, men kan opplyse om hva du antagelig har gjort feil. Det finnes en grense på 128 GB, for å bruke en større disk må du ha oppdatert operativsystem. For XP kom dette med SP1. Hvis du har tatt Repair Install med en CD som ikke inneholder SP1 så vil XP få store problemer med å forstå disken din. Resultatet ser du selv. Du må naturligvis oppdatere med siste SP før du kan bruke den disken, men skaden er nok allerede skjedd. Hvis du hadde brukt noe som heter 'slipstream' så kunne du laget deg en XP CD som inneholder Service Pack, da hadde du sluppet dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå