navido82 Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Jg har problemer med pcen. Jg kommer ikke engang på xp og tror jeg trenger en oppstartsdiskett. Har også sjekket om alt er koblet osv..og alt stemmer. var på http://www.bootdisk.com og lastet ned for xp proff. Det jg lurte på er: Nå jeg laster ned exe filen. hvordan skal jeg ta det på diskett og på den andre pcen? sitter på en bærbar nå og skal ta exe filen fra denne til den pcen jeg har problemer på. er det slik at jg skal kjøre exe filen og den kopierer over til diskett? Og når jeg har kjørt oppstartsdisketten på den andre pcen. Hva skjer videre da? Har ikke gjort dette og trenger derfor svar. svar fort Takker Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Kjør .exe-fila på den bærbare. Du setter da igang et program som skriver de nødvendige filene over på en diskett. Enkelt og greit! Putt bootdisketten i den andre maskinen mens den er skrudd av. Skru på og følg veiledningen du får underveis. [ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-08-05 18:56 ] Lenke til kommentar
krenshar Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 !? Går det folk med så lite vett om data på HW.no!? Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-05 19:09, krenshar skrev:!?Går det folk med så lite vett om data på HW.no!? Hvem er det du sikter til nå? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-05 19:09, krenshar skrev:!?Går det folk med så lite vett om data på HW.no!? Trodde poenget med forumet var å nettopp hjelpe folk som trenger hjelp. Bare det at vedkommende fant fram hit og spurte tyder jo på et oppegående intellekt. Slike kommentarer er jo ikke akkurat det som oppfordrer til å spørre. "Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar" Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-05 19:09, krenshar skrev:!?Går det folk med så lite vett om data på HW.no!? Med slike komentarer, kan det bli vanskelig å få hjelp, når en selv trenger det... Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Takker folkens. Har mye peiling på pc, men når det kommer til bios og oppstart av pc så har jg ikke så mye peiling. har antakeligvis fått en virus på maskinen og jg kommer ikke inn på bios engang. eller..jg kom inn 2-3 ganger men tastaturet låser seg. Får sånn melding; stuck key. Kjørte oppstartsdiskett men den funker heller ikke. Prøvde dos diskett..og den funker heller ikke da jeg ikke får gjort noe på fra tastaturet. En fyr som har ***** god peiling kom hjem og sjekka pcen og prøvde alt. Han kom fram til at det kanskje kan være en alvorlig virus som har lagt seg på biosen og låser alt. Jg har sjekket alt. ide kablene sitter i. Den finner harddisken, skjermkortet, minnet osv på oppstarten men lenger kommer jeg ikke. Det er snakk om en intel se 440 Bx2 hovedkort med 350 mhz cpu og 192 ram. bare reinstallerte xp og da skjedde dette. Her er det snakk om xp proff på engelsk. Hadde det samme fra før og reinstallerte bare på nytt. Så til slutt ble dette ett mysterium, men er selv sikker på at det er virus. Så jg lurer på..hva syns dere om saken.?????? Som sagt får jeg ikke bruke tastaturet..men den funker fordi lyset på tastaturet (logitech) funker når jeg slår på pcen. Og hvordan legger man i inn biosen? snakk om flash award og phoneix bios eller noe. takker for svar. Lenke til kommentar
ba1der Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: [...]har antakeligvis fått en virus på maskinen og jg kommer ikke inn på bios engang. eller..jg kom inn 2-3 ganger men tastaturet låser seg. Får sånn melding; stuck key. [..]Kjørte oppstartsdiskett men den funker heller ikke. Prøvde dos diskett..og den funker heller ikke da jeg ikke får gjort noe på fra tastaturet.[...]Som sagt får jeg ikke bruke tastaturet..men den funker fordi lyset på tastaturet (logitech) funker når jeg slår på pcen.[...] Hei! Stuck key kan jo indikere at det er tastaturet det er noe galt med. Har du forsøkt ett annet tastatur, eller sjekka så det ikke er noen av tastene som faktisk er "Stuck" så de er inntrykkt hele tiden? Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 ja..jg har prøvd ett annet tastatur..kommer samme feilmelding. men hvordan legger man inn bios?? jeg har intel se440 bx-2 hovedkort..er rimelig sikker på at det er ett virus som har lagt seg inn på biosen. Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Du finner den riktige biosoppgraderingen på nettet, det må være riktig, ellers kan du skade/ødelegge Hovedkortet. Så lager du en oppstartsdisk og kjører flashen. La den gå igjenom hele prosesssen og bli helt ferdig. Så restarter du. Men det kan vaære andre ting en et virus som har lagt seg i bios. Har en følelse av at virus er en grei unskyldning når man ikke hvet hva løsningen er. Bruk en oppstartsdisk, og se på cab filene på PC'en, er mange av disse skadet så kan det være et virus. Når du reinstalerer for å kvitte deg med et virus, husk da å formatere HD'en, ellers ligger viruset fremdeles i systemet ditt. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Har du forsøt å resette bios til originalinstillinger? Ta ut batteriet fra HK og vent litt før du setter det inn. Har hjulpet meg tidligere :smile: Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 det har funger for meg også, hadde akurat tenkt til å skrive det, men det var vist alerede kommet opp... :smile: Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 Ja..jg har prøvd å ta ut batteriet og sette det innn igjen..men det hjelper ingenting..samme problem. rimelig sikker på at det er virus ass. alt fungerte bra før dette så.. Men hvor finner jeg bios og hvordan tar jeg den på diskett osv?? er det exe fil? gjør programmet automatisk slik at den blir lagret på diskett og at man bare setter den inn i pcen og vips..voila? ***** jeg er lei pc ass Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 _hvis_ det er bios, og batteritrikset ikke funker (husk selvsagt å fjerne strømkabel og alle andre strømkilder) : flash bios. problem: etter hva jeg har fått med meg må pc'en kunne boote for å kunne flashe bios. dette betyr ikke at OS behøver å funke, men det må gå an å boote fra f.x. diskett eller cd. hvis bios er fucked så får man ikke boota, og da må man ty til særere virkemidler: start en annen pc til DOS eller noe annet som ikke maser om det ene og det andre hele veien (gjerne uten at du vet det) og fjern bios-chip'en til den pc'en som funker. sett i den som ikke funker (mao den fra den defekte pc'en). flash bios. sett tilbake den orginale. VIKTIG: sett i, og trekk ut alle pinnene samtidig! jeg går utifra at man trenger samme HK, men jeg er ikke sikker på dette. mer informasjon finnes på nettet. for å unngå slike hendelser finnes det bios-påbygninger som tillater en bioschip i reserve. tror den har blitt testet i hw.no-nettverket (overklokking.no) Lenke til kommentar
EC Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 "krenshar" er ilagt advarsel for utilbørlig oppførsel. Saken skal ikke diskuteres ytterligere blandt brukerne, da moderatorene er koblet inn. Mvh. moderator yummy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå