Gå til innhold

PDA til bildesortering osv.

Q&A

Anbefalte innlegg

OK, lurer på om en PDA kan være tingen for meg, men det kommer veldig an på brukervennligheten.

Min situasjon er at jeg har ufattelig mange bilder som hele tiden skal sorteres, og jeg kan godt tenke meg å bruke dødtiden jeg har på jobb til dette.

Måten jeg sorterer bilder på PCen er at jeg bruker en gammel versjon av AcDsee, og bare sender bildene inn i rett mappe med ALT+M, og så senere gir jeg bildene navn etter plassering med batchrenaming.

Det jeg trenger er altså en PDA, med tilhørende programvare, som lar meg 1. se bildet i grei størrelse(helst kunne zoome helt inn og ut også), og som 2. LETT lar meg flytte det over i rett mappe. Dette er forsåvidt en banal operasjon, men når du har mange tusen bilder som skal sorteres, så er desto viktigere at det går som smurt.

Hvis det er for knotete, så blir den garantert ikke brukt, så kombinasjonen hardware/software er viktig.

Kamera, telefon og alskens er ikke viktig.

Det er selvsagt viktig at den har god lagringsplass.

Hvordan er det forresten med skriving? Må man ha ekstra keyboard(pris?), eller er det mulig å knote ned noe, omtrent som på en mobiltelefon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det der høres ut som om du skal knote mye, det går ann å knoteskrive på den og har den mobildel så hjelper det godt med t9 og store knapper. Skal man skrive mye på den er kjøp av tastatur smart.

Virker ctrl+c og ctrl+v med tastatur vil jeg tro at det går ann å knotesortere ok, men en pc er absolutt å foretrekke.

zooming av bilder etc er ikke noe problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...