Gå til innhold

Aetat bare tull og tøys!

Solarstone

Anbefalte innlegg

For ca 6 mnd siden hadde jeg en jobb gjennom Aetat (Tiltaks ordning)

med mål om at jeg skulle komme i fast arbeid etter en prøve periode på 6 mnd.

Jobben min som bestod av Webshop utvikling og annet IT arbeid, den beste jobben jeg noen gang har hatt! =)

Første mnd fikk jeg utbetalt ca 6000 kr av Aetat noe som jeg så på som helt ok for tiltak og være.

men etter dette så ble det helvete på jord! bokstavelig talt.. utbetalingene ble mindre og mindre! snakket med arbeids giver og han fant ingen åpenbare problemer på hvorfor jeg fikk mindre lønn, jeg hadde også fulgt arbeids tidene til punkt og prikke (kunne velge mellom å jobbe ifra hjemme eller på kontoret ettersom hvilke arbeids oppgaver jeg hadde)

til slutt fikk jeg ingen utbetaling selv om jeg sente inn meldekort som man skal gjøre hele tiden, til slutt endte det opp med at jeg selv sa opp jobben for pga mye useriøsitet ifra Aetat sin side. (Noe som Arbeids giver heller ikke likte)

Har fremdeles utestående lønn ifra Aetat som jeg har blitt lovet 2-3 ganger men som jeg aldri ser noe til.

Så her er jeg uten jobb..nettop det Aetat ble til for, å hjelpe folk ut i arbeid.(Var det ikke det da?)

Aetat ringte meg her om dagen og sa at jeg måtte fortsette og sende inn meldekort! jeg ba frm om å dra til ******

Gå til Aetat og spør om hjelp til jobb og du blir gjort til latter av de som jobber der!

"Jobb du liksom! HAha dette er Byråkrati på det beste"

fuck it! jeg shiter i hva andre kommer til å si om min post...me don't give a fuck anymore! HAter Aetat så inn i %&%"¤&"&"#¤#¤

Noen andre som har vært borti samme situasjon? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg også var langt fra fornøyd med Aetat. Den eneste grunnen til at jeg sendte inn meldekort var at jeg ville slippe renter og betaling på studielånet. Jeg fikk et kurs av dem med det var vel heller pga. av at jeg i familien har kontakter med noen som jobber der, enn at jeg var så heldig å få kurset. Det var ikke mye hjelp å få da jeg kom ditt første gang. Rådet var å gå på nærmeste vidergående skole og høre om de hadde jobb til meg. Det var noe av det siste jeg var interessert i å gjøre.

Lenke til kommentar

Var det individstønad du fikk? Den er på 5300,- i mnd (minimum) om jeg husker korrekt så de trekker kanskje overbetaling. Ta en titt på vedtaket ditt for der står det arbeidslengde og dagsats, men om du fikk attføringstiltak skulle du hatt 8400,- brutto i mnd. (minimum).

Jeg tror nok at du enten har ført feil på meldekortet ditt (du skal f.eks ikke sette opp timer på meldekortet i tiltak) eller har tiltaksperioden gått ut. Du kan jobbe 12-15mnd på tiltak, men skal egentlig søkes hver 3mnd.

Endret av allyse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...