~Alex~ Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Har mer og mer fått sansen for Drikke sanger (Mp3æ'er [sing along ] eller noe du skal synge selv) og Drikke leker. Tror det er mange der ute som kan morsome sanger og leker som det er morsomt for andre å lære. Poster en lek: Knipse kork i glass med øl leken: Det egner seg best med 3-5 deltagere som sitter rundt et rundt bord. Alle har et felles glass og et ekstra som kalles "potten". Alle glassene skal være fulle med øl eller cider og man bytter på å knipse en øl kork oppi et av glassene (glassene må stå samlet). Hvis personen som knipser treffer et av glassene til en av spillerene (ikke potten) må personen som eier glasset bælme så fort han kan(inkludert hvis han treffer sitt eget). Så knipser neste person and so on. Men hvis en person treffer "potten" (Glasset med potten burde stå i midten av de andre glassen) så skal alle bælme sine glass og den som er sist må bælme potten. Og man skal hele tiden fylle på glasset sitt etter man har bælmet, man går ut når man ikke har mer drikke eller ikke klarer å bælme. Alle bidrar til potten og det skader ikke å la bunnslamet sitt gå der (ekstra motivasjon) Og vinneren er den som sitter igjen til slutt. Dette er en morsom lek som gjør at du fort blir kvitt noen halvlitere Og etterhvert så klarer du ikke å bælme mer tro meg ( pers rekorden i denne leken er 9 halvlitere før jeg måtte si stop) Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Noen enkle men klassiske er flasketuten peker på gjøreting med personen som blir pekt på eller styrte En annen er Styrte eller konka alle styrter i starten, men etter hvert blir det mye sanhet Lenke til kommentar
MagE Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Trille terning, hver spiller har et eller flere tall. En triller terningen. Den som har tallet terningen lander på må drikke, seks øyner betyr at alle skal drikke. Sanger: svensk er en vinner, Gyllene tider og slikt. ellers TNT, og kung fu fithing. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 hehe skal vel ut igjen i morgen tar med meg terning, genialt enkelt! Lenke til kommentar
diversity Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 2 glass vann.. så drikker du dem mest du danser macarena Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg vet ikke hva dette heter, men artig kan det være. Du trenger: - En kortstokk (ess er lavest, konge høyest) - Et par gode venner, med godt humør - En plass å være - Store mengder alkohol Forberedelser: Kortstokken stokkes, og legges i en bunke på bordet (Med baksiden opp). Deltakerne sitter rundt et bord, eller lignende, alle må se hverandre, og ingen må ha mulighet til å speile seg selv i et speil eller vindu (eller lignende). Spillet: Alle satser en enhet alkohol for å være med i spillet (det kan være en flaske øl, en shot av noe, osv.). På forhånd avtales hva en enhet er. Det er gøyest hvis alle drikker det samme. Så trekker man et kort hver, og holder det opp mot pannen, slik at alle andre kan se det, men ikke du. Da begynner budrunden. Du skal nå satse enheter med alkohol på om du har høyere kort enn de andre. Den som har høyest kort når budrunden slutter, slipper å drikke annet enn den enheten han/hun betalte for å være med. De andre må drikke det de har satset (inkl. den første). Varianter av spillet: - Den med lavest kort må drikke det vinneren satset. - Vinneren gir sitt bud til den han/hun vil rundt bordet - Vinneren kan gi en enhet (den han satset for å være med) til hvem han/hun vil, evt. taperen. En runde: Lise, Truls, Ole og Kari spiller. Forberedelsene er gjort, og de har blitt enig om at en flaske rusbrus er en enhet. De trekker kort og får følgende verdier: Lise - 9 Truls - 4 Ole - 10 Kari - 7 Truls ser at det ikke er noen bildekort på hodene til de andre, så han tør å satse 4 enheter. Lise er litt mer beskjeden og satser 2. Ole og Kari satser 3 hver. De snur kortene, og Truls må drikke fem enheter, Lise må drikke tre, og Kari må drikke fire, hva som skjer med Truls kommer an på hvilke regler man bruker, men her kan han få lov å drikke én. Får de to høyeste like kort, får vi ingen vinner, og alle må drikke. Håper dette var forståelig Lenke til kommentar
kimman Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Bruk dobbel kortstokk, del ut lik til alle, så alle legger ut kort samtidig, den som har lavest må ta en shot.. 10 minutter senere vil alle bli ganske bra full, tro meg... Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Postman Pat...alle sitter med en bunch mewd shotteglass, og en episode med Postman Pat foran seg. Alle shotter hver gang han bomgirer Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 hehe Sluffy sin var utrolig bra da Skal prøves, har bursdag i dag og nå skal det drikkes Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Se en skikkelig dårlig film(jmfr: MST3K), ta en slurk/shot hver gang Crow T. Robot eller Tom Servo kommer med gullkorn. Man blir full på 1-2-3. Dessuten så er det fantastisk morsomt. Edit: ~Alex~; Gratulerer med dagen. Endret 10. august 2005 av LarsP Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Pling fest da? Ein shot / einheit kvar gang det kjem scooringer i kampene. Edit: Ein shot, ikkje ein shit som eg skriev først Endret 10. august 2005 av Cornel Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Drikkesanger ja ... Kan jo være litt artig når alle synger med, og det ender i en gigantisk skål. Må lære meg flere slike. Noen som kan denne? Drekk i dag og drekk i morra slik har livet blitt for meg jeg skal aldri svikte flaska jeg skal aldri gifte meg På min gravsten på min gravsten står det skrevet på latin under her så hviler rester av et jævla fyllesvin Hei, skål! Første verset husker jeg ikke. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 En lek som har passe tempo (passer best for de som ikke planlegger å bli så fulle at de spyr ). Du trenger: 1 stk kortstokk. Øl eller rusbrus (kan bruke sprit hvis man vil bli fortere pling) Du gjør så her: Ess er høyest. 2 er lavest. Velg f.eks at 10 er temakort og 7 er spørrekort. En person deler kort. Det skal deles ett kort til hver person hver runde. Temakort og spørrekort kan spares til senere runder. Temakort: Du kan si at en person skal si "Jeg er en vakker prinsesse" før han evt. sier noe. eller f.eks at han skal sitte med armen under beinet å drikke. Det betyr at man kan kommandere en person til å gjøre noe. Spørrekort. Da kan du spørre en annen person om noe. Hvis du f.eks har hatt temakort tidligere og sagt at en kompis skal si "tsjeriåu" hver gang han sier noe, og du spør om noe, og han ikke sier det, må ha drikke. Sier han det så er det synd for deg Det man gjør er: Del ut ett kort til hver spiller. Alle skal snu kortene likt på 1-2-3 på kommando fra dealeren. Den med lavest kort må drikke. Får man knekt dame eller konge, skal man reise seg fort opp og si henholdsvis "hei knekt", "god morgen dame" og "står til konge". Den som er treigest må drikke. Hvis en i tillegg til dette skulle ha sagt f.eks "Jeg er en vakker prinsesse" først, og glemmer det, må han/hun drikke dobbelt. Hvor mye skal man drikke: Bestemmes der og da. Enten 1 shot eller 2-3 slurker pleier vi å si, eller hvor mye du selv føler for. Ikke noe press, det er bare drit gøy. Eksempel på 1 runde (etter flere): Vi har 5 spillere. Kai. Hans (har fått kommando: slå seg på rumpa før han skal si noe) Janne Espen Laila (har fått kommando: si "kåre willoch" før hun sier noe) De får kort. De snur kortene. Kai får dame, hans får knekt, Janne får 10, Espen 3 og Laila får 8. Kai og Hans spretter opp av stolene og skriker "god dag dame" og "står til konge", men Hans glemmer å slå seg på rumpa og må drikke. Espen fikk lavest kort og må også drikke. Janne fikk temakort og Laila trenger ikke gjøre noe denner runden. Spørrekortene kan brukes før man f.eks skal vise kortene samtidig. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) "Hmm-leiken" Ingredienser: 5-6 personer som ikkje har spelt før Minst èin person som veit kva den går ut på La oss seie at personen som kan "leiken" heiter Per Per begynner med å forklare med eit eksempel. Han bruker Gina, som aldri har spelt før, som eksempeldukke: Per: Trude er feil. Gina: Merethe? Per: Feil. Sidan Gina no svarte feil, må ho drikke. Til det andre eksempelet bruker Per Beate som eksempel: Per: Ola er rett. Beate: Hmm... Geir? Per: Rett. Sidan Beate svarte rett, må alle andre drikke. Altså, heile poenget med leiken er å sei "Hmm", "ehrm" og lignande før du svarer. Etter kvart skjønner fleire og fleire leiken, mens nokon ikkje skjønner den dritt, og blir utrolig frustrert. Funker berre èn gang pr. publikum, dòg. Dei som har skjønt leiken må variere litt mellom å sei "Hmm" før dei seier kva som helst slags ord, for å klare å holde det gåande til alle er stupfull. Endret 11. august 2005 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Fikk ikke helt med meg når folk skulle drikke i leken over Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Den ultimate drikkeleken er jo tangera! Det må da alle vite. Blir spesielt artig hvis man bruker regelen med dasskort EDIT: Forøvrig har jeg noe her hjemme som kalles øl-spillet, et brettspill som involverer mange flaue seanser og mye øl. Fås sikkert kjøpt på Standard og liknende butikker. Endret 10. august 2005 av Oovz Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Sett på postman Pat. Og hver gang postman Pat feilgirer, så ta en god og stor shot! Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Siste Ordet Leken Enkelt å greit: Shotte vær gang noen poster i Siste Ordet. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Den ultimate drikkeleken er jo tangera! Det må da alle vite. Blir spesielt artig hvis man bruker regelen med dasskort EDIT: Forøvrig har jeg noe her hjemme som kalles øl-spillet, et brettspill som involverer mange flaue seanser og mye øl. Fås sikkert kjøpt på Standard og liknende butikker. Tangera er dritfett. Udigg om man spiller med stort glass i midten, though.. Hvordan foregår ølspillet? Endret 10. august 2005 av Medrakil Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Sett på postman Pat. Og hver gang postman Pat feilgirer, så ta en god og stor shot! Stjerne! Eller så har vi jo hver gang noen dør i ringenes herre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå