Gef Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 ...Jobbet der i vel 4 måneder nå og det er ganske greit må jeg si, bedre enn jeg hadde forventet. Mye pga. personalet! Det ha seg slik at hver dag etter stengetid er vi nødt til å telle kasser og gjøre diverse ting før vi kan stenge butikken. Sitter igjen i vel en halvtime - tre kvarter før vi kan si oss ferdige. Det som er greia er at vi ikke får betalt for denne ekstra tiden vi sitter igjen for å gjøre noe vi er pålagt å gjøre. Burde ikke dette "arbeidet" også lønnes? eller bryr jeg meg for mye om penger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Hva overtid angår så mener jeg at det bør lønnes. På den gamle jobben min fikk jeg derimot ikke lønn da jeg stod overtid og telte kassen, men sjekk arbeidsmiljøloven. Den gir deg svaret. Endret 10. august 2005 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Du får lese kontrakten om det står noe om det. Søster'n min har et sånt opplegg hun også. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Vel, bare lurer på hvordan det er ellers rundt om i det rike land. Føler bare at sjefen gjør mest mulig for å spare penger. Vet liksomt ikke om jeg skal tørre å gå opp til ham å konfrontere. Hva kan skje da om jeg stiller for store krav? Snakket med en kunde i dag om akkurat dette...hun var enig i det at vi skal ha betaling for å sitte igjen. Det er nødvendig å gjøre, det inngår i jobben! Endret 10. august 2005 av am3k Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 jeg jobber på bensinstasjon, og vi får alle betalt for den tiden vi bruker på å stenge-telle opp kasse og alt annet nødvendig. skulle bare mangle om du ikke fikk penger for det, det er jo like mye arbeidstid som alt annet du gjør. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 jeg jobber på bensinstasjon, og vi får alle betalt for den tiden vi bruker på å stenge-telle opp kasse og alt annet nødvendig.skulle bare mangle om du ikke fikk penger for det, det er jo like mye arbeidstid som alt annet du gjør. Men noen kan drøye ut denne tiden for å tjene mer penger. Det er sikkert det de tenker. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Du får lese kontrakten om det står noe om det. Søster'n min har et sånt opplegg hun også. Står ikke et kvekk om hvordan lønningen er der utenom timelønn. Ellers står det masse om feriepenger, prøveperiode, oppsigelsestid osv osv. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Stempler du ikke ut og inn da? For jeg tror at jeg har 50% tillegg etter 2000 på hverdager. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Stempler du ikke ut og inn da? For jeg tror at jeg har 50% tillegg etter 2000 på hverdager. 50% i tillegg? Kunne vasset i penger jeg da! Hvor jobber du? *begynner å gjøre klar ny CV og søknad* Vi kommer når vi skal etter timeplanen og skriver opp på slutten på en liste hvor lang arbeidsdagen vår har vært (utenom etter stengetid). Endret 10. august 2005 av Gef Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg jobber i ICA, nærmere bestemt RIMI Stormarked. Stempler alltid ut rett før jeg går, så om jeg er der en time etter jeg skulle slutte blir det en del overtidspenger. Lurer på om det ikke er enda hvassere tillegg etter 2100. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Uansett. Du har krav på full betaling i all arbeidstid (og pause). Endret 10. august 2005 av am3k Lenke til kommentar
Gef Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Du har krav på full betaling i all arbeidstid (og pause). Får verken tilleggsbetaling etter et visst tidspunkt, får ikke betalt når jeg har pause (tror jeg) og ikke i all arbeidstid. Dette gjelder ikke bare meg men alle de andre ansatte i min butikk. Nå begynner jeg å lure på om dette kun er tilfelle i min butikk Endret 10. august 2005 av am3k Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det er okay, siden han tydeligvis blir eid heftig av butikksjefen. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Det er okay, siden han tydeligvis blir eid heftig av butikksjefen. haha...du sier noe der, tror han eier de fleste som jobber der, tilogmed sin egen kone og sønn som er ansatte i butikken! Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Lol, sånn er det hos oss og:P Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Uansett. Du har krav på full betaling i all arbeidstid (og pause). Får verken tilleggsbetaling etter et visst tidspunkt, får ikke betalt når jeg har pause (tror jeg) og ikke i all arbeidstid. Dette gjelder ikke bare meg men alle de andre ansatte i min butikk. Nå begynner jeg å lure på om dette kun er tilfelle i min butikk Du har krav på lønnet pause, pausen skal være på minimum 20 minutter dersom du jobber mer enn 5.5 time i strekk. Du har også krav på timelønn for alle de timene "du er disponibel for arbeidsgiver", dvs at om det kreves at du skal være igjen for å rydde etter stengetid, så skal du kunne skrive timer av det også. Endret 10. august 2005 av am3k Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Vel, bare lurer på hvordan det er ellers rundt om i det rike land. Føler bare at sjefen gjør mest mulig for å spare penger. Vet liksomt ikke om jeg skal tørre å gå opp til ham å konfrontere. Hva kan skje da om jeg stiller for store krav? Snakket med en kunde i dag om akkurat dette...hun var enig i det at vi skal ha betaling for å sitte igjen. Det er nødvendig å gjøre, det inngår i jobben! Han kan ikke si deg opp om du påpeker brudd på arbeidsmiljøloven, det ville vært en usaklig oppsigelse etter min mening. Du burde konfrontere han med det..ulovlige arbeidsforhold er idiotisk. Endret 10. august 2005 av am3k Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jobber selv på Rema 1000, butikken stenges kl 22.00 men får betalt til 22.30, tiden jeg bruker på å rydde, telle, låse osv. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Da var vel alt litt bedre Alt Off Topic snakk i tråden blir også fjernet. En moderator kan ta feil, bruk "report" knappen, event. send en PM til moderatoren som startet tråden. Jeg ser ikke noen grunn til at en skal bringe tråden til de grader off topic... Edit: Da var alt off topic snakk fjernet Endret 10. august 2005 av am3k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå