Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gode klientkort til D-Link DGL-4300?

Anbefalte innlegg

Har gått til anskaffelse av D-Link DGL-4300 ruteren etter å ha lest testen på HW. Liker denne meget godt pga alle instillinger. Web-grensesnittet er enkelt, pent og lettvint.

MEN! Fra før av hadde jeg ett SMC EZ Connect g SMC2802W på 54mbps, har aldri fått prøvd dette noe særlig før nå egentlig, men har hatt det liggende en stund. Signalet jeg får på ca 10-15m med to råtne tynne vegger i ett gammelt hus er for det første meget varierende og for det andre generelt lav i utgangspunktet. Signalet hopper opp og ned som en jojo. Kan ha alt fra 24mbps til 0mbps. Har skrudd av og på SuperG på ruteren og byttet kanaler, det skal heller ikke være noen forstyrrende elementer mellom kortet og ruteren.

Dersom noen har erfaringer med dette kortet eller vet om andre kort som funker bra innendørs med denne ruteren så vennligst informer meg. Er møkka lei av idioter som ikke kan installere noe som helst riktig og skriver anmeldelser i prisguiden og lignende deretter. Kunne gjerne hørt fra noen som virkelig har greie på hva de snakker om nå!

Kjærlighet og Leven

- Blank-File -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har selv en IBM bærbar med Intel 2915ABG innebygget og den fungerer suverent med DGL-4300. Er ikke helt sikker på hvilke kort som har dette chipsettet, men du kan jo google det. Ellers må vel D-Link sine egne kort være en bra kandidat? DWL-650 har jo samme chipsettet som sitter i 4300.

Har ikke prøvd denne selv mot 4300 da...

Lykke til

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på D-Link kort selv, men har lest litt anmeldelser av de, og det virker hvertfall som PCI versjonene av disse har forårsaket MYE feil, men er gode når du får dem opp og går, VISST du får dem opp å gående. Kan godt ha flere erfaringer her om noen har noe å komme med. Særlig når det gjelder SMC kortet. Om det virkelig er så dårlig?

Lenke til kommentar

Brikkesettet i den bærbare er sikkert Intel Centrino. Jeg ville ha tippa på IW2200 eller noe slikt. Når det kommer til dlink DWL-G650 kunne det kortet ha vært et greit valg, men det er jo et pcmcia kort. Etter min mening kanskje det eneste ordentlige pcmcia-kortet dlink har.

Jeg tør ikke anbefale å skifte til et Dlink-kort, ting kan fungere helt perfekt eller du kan oppleve at alt blir ustabilt og kobles fra med jevne mellomrom uten noen spesiell årsak. Ser jo at DWL-G520 har Atheros brikkesett. 3com har et veldig bra PCI-kort, men det er både A/B/G kort og dermed en god del dyrere.

Lenke til kommentar

Har et Intel 2915ABG mini PCI kort som funker som en drøm mot DGL-4300.

Har også et D-LInk DWL-G520+ kort som også funker veldig bra.

Jeg vil faktisk tro at de aller fleste nyere trådløse kort vil funke utmerket.

Og senderstyrken på DGL-4300 er jo utmerket med den innebygde antennen.

Kidnapper for tiden naboens trådløse nett med en DWL-G520+ og det går veldig bra.

Lenke til kommentar
Har et Intel 2915ABG mini PCI kort som funker som en drøm mot DGL-4300.

Har også et D-LInk DWL-G520+ kort som også funker veldig bra.

Jeg vil faktisk tro at de aller fleste nyere trådløse kort vil funke utmerket.

Og senderstyrken på DGL-4300 er jo utmerket med den innebygde antennen.

Kidnapper for tiden naboens trådløse nett med en DWL-G520+ og det går veldig bra.

Vil det si at du med andre ord går gjennom noen vegger? Open Range er totalt uinteressant for min del egentlig. Tror jeg kaster meg på ett D-Link DWL-G520+ kort da etterhvert. Men for all del, trenger enda flere innspille visst noen har noe å komme med.

Lenke til kommentar

Det du ikke har sagt noe om er om det er PCMCIA eller PCI kort du skal ha.

D-Link 520 er PCI kort for stajonær PC.

DWL-G650M er et PCMCIA kort med MIMO for utvidet rekkevidde.

Uansett så tror jeg ikke at du skal bekymre deg over rekkevidde.

Og selv om det kanskje ikke blir mer enn 22-38MB overføringshastighet så er jo det uvesentlig sidsen bredbåndet er flaskehalsen for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...