Kamikaze1 Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Har lest litt rundt omkring at man kan fikse problemet som oppstår når man prøver å laste ned mens man laster opp maksimalt, ved å sette opp en linux/BSD boks med packet scheduling. Mange mener at dette er feil, og at det ikke er mulig å fikse fordi ADSL er asynkront, bla bla bla. Men jeg har ennå til gode å høre at det ikke funker fra noen som har forsøkt det.. Har hørt at freeBSD er det beste å bruke. Isåfall, med hvilket program? edit: er linux newbie, har kun innstallert red hat en gang. Men jeg har tålmodighet til å prøve noe annet. [ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-08-05 17:21 ] Lenke til kommentar
tarpoon Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Spurte om akkurat det samme, Kristian Lyngstøl hadde svaret som hjalp meg. her er tråden: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=42449&forum=27 Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-05 20:34, tarpoon skrev:Spurte om akkurat det samme, Kristian Lyngstøl hadde svaret som hjalp meg.her er tråden:http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=42449&forum=27 Kan den enkle kommandoen der gjøre at det funker skikkelig? Jeg trodde at man måtte innstallere programmer og masse greier.. Jeg er som sagt litt newbie; hvordan setter man opp en linux/BSD boks som router? edit: har mandrake 8.2 på CD. Er det et bra valg? [ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-08-05 21:32 ] Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-05 17:19, Kamikaze1 skrev:Har lest litt rundt omkring at man kan fikse problemet som oppstår når man prøver å laste ned mens man laster opp maksimalt, ved å sette opp en linux/BSD boks med packet scheduling. Mange mener at dette er feil, og at det ikke er mulig å fikse fordi ADSL er asynkront, bla bla bla. Problemet er ikke pga. asynkron overføring, det er ikke noe problem i seg selv, 'problemet' er er at adsl er halv duplex bla bla bla... Ingen funksjonalitet i os eller programvare kan forandre på det. Mulig at packet scheduling kan løse litt opp, men bare dersom problemet er dårlig congestion-control i modemet (f.eks for liten buffer), du vil fortsatt belaste upload båndbredden ved nedlasting og omvendt. Lenke til kommentar
tarpoon Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Det den lille kommandoen gjør er å hindre at modemet blir "floodet" med data. Fungerte perfekt hos meg. Bruker selv Mandrake 8.2 synes det er et godt valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå