Gå til innhold

Packet Scheduling


Anbefalte innlegg

Har lest litt rundt omkring at man kan fikse problemet som oppstår når man prøver å laste ned mens man laster opp maksimalt, ved å sette opp en linux/BSD boks med packet scheduling. Mange mener at dette er feil, og at det ikke er mulig å fikse fordi ADSL er asynkront, bla bla bla. Men jeg har ennå til gode å høre at det ikke funker fra noen som har forsøkt det.. Har hørt at freeBSD er det beste å bruke. Isåfall, med hvilket program?

 

 

edit: er linux newbie, har kun innstallert red hat en gang. Men jeg har tålmodighet til å prøve noe annet.

 

[ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-08-05 17:21 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-05 20:34, tarpoon skrev:

Spurte om akkurat det samme, Kristian Lyngstøl hadde svaret som hjalp meg.

her er tråden:





 

 

Kan den enkle kommandoen der gjøre at det funker skikkelig? Jeg trodde at man måtte innstallere programmer og masse greier.. Jeg er som sagt litt newbie; hvordan setter man opp en linux/BSD boks som router?

 

edit: har mandrake 8.2 på CD. Er det et bra valg?

 

[ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-08-05 21:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-05 17:19, Kamikaze1 skrev:

Har lest litt rundt omkring at man kan fikse problemet som oppstår når man prøver å laste ned mens man laster opp maksimalt, ved å sette opp en linux/BSD boks med packet scheduling. Mange mener at dette er feil, og at det ikke er mulig å fikse fordi ADSL er asynkront, bla bla bla.


 

Problemet er ikke pga. asynkron overføring, det er ikke noe problem i seg selv, 'problemet' er er at adsl er halv duplex bla bla bla... Ingen funksjonalitet i os eller programvare kan forandre på det.

 

Mulig at packet scheduling kan løse litt opp, men bare dersom problemet er dårlig congestion-control i modemet (f.eks for liten buffer), du vil fortsatt belaste upload båndbredden ved nedlasting og omvendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...