Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble meg opp mot svakt tråløst nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis ska koble oss sammen i tråløst nettverk hus imellom. Kompisen har en tråløs router, men hva kan jeg bruke for å få kontakt med han. Signalet er akkurat så svakt at det ikke når inn til pcenen min, slik at jeg må legge en TP til et aksesspunkt som står utendørs. Noen som har peil på hvilken løsning jeg bør velge? :D

 

(vedlegg)

post-61-1123629215_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Interessant. Skal sjekke om jeg får kjøpt en slik til fattern for naboen har trådløst som vi får bruke, men signalet når akkurat ikke fram. Er denne antennen du sikter til for mottaker Feynman? Eller må naboen også oppgradere antennen?

Antennen vil øke signalstyrken, både på sending og mottak, i en bestemt rettning. Dvs. effekten konsentreres i denne retningen, samtidig som antennen har større følsomhet i retningen. Det er desigenet på antennen som gjør det, ingen aktive forsterker komponenter. Naboen trenger ikke å gjøre noe. Ønskelig er det heller ikke ettersom han er opptatt av å sende signalet i alle retninger (antar jeg).

Lenke til kommentar

Og er dere ekstra smarte, skaffer både du OG kameraten din en retningsantenne. Det gjør ting enda enklere. For om den ene sitter med verdens beste retningsantenne og det er en trepinne som antenne i andre enden blir det fortsatt ganske ræva signal :)

 

3com boksene har for eksempel to antenner, her kan den ene kjapt moddes til å ta en OK retningsantenne.

 

HER er også et antenne forslag

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...