xeoduz Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg og en kompis ska koble oss sammen i tråløst nettverk hus imellom. Kompisen har en tråløs router, men hva kan jeg bruke for å få kontakt med han. Signalet er akkurat så svakt at det ikke når inn til pcenen min, slik at jeg må legge en TP til et aksesspunkt som står utendørs. Noen som har peil på hvilken løsning jeg bør velge? (vedlegg) Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Kjøp en direksjonell antenne. Fortrinnsvis en utendørsantenne som du kobler til PCen med antennekabel. Så er det bare å sikte antennen inn mot naboen. Antennen vil forsterke signalet. Lenke til kommentar
kimman Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Har samme problem, så jeg lurer på det samme. Hvilke antenne er det snakk om egentli? Søkte etter antenne i komplett.no, se her http://www.komplett.no/k/kl.asp Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 For eksempel denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300374&cks=PLC Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Og skulle den fra Komplett være for svak, vil sikkert denne løse problemet: http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...enner&VareID=39 Merk at hvis du bruker lang antennekabel vil tapet i den bli så stort at gevinsten i antennen blir borte. Dette gjelder for alle antenner. MVH Nettulf Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 For eksempel denne:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300374&cks=PLC Eg har testa SMC antenna, den funka meget bra, fikk nettverk ein plass eg aldri ville fått før! Hugs at det blir bedre med 2 antenner mot kvarandre, men 1 antenne hjelper også. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Og skulle den fra Komplett være for svak, vil sikkert denne løse problemet: Bare for å presisere det. Antennen fra komplett forsterker med 6 dBi. Det vil i praksis si at rekkevidden dobles. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Interessant. Skal sjekke om jeg får kjøpt en slik til fattern for naboen har trådløst som vi får bruke, men signalet når akkurat ikke fram. Er denne antennen du sikter til for mottaker Feynman? Eller må naboen også oppgradere antennen? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Interessant. Skal sjekke om jeg får kjøpt en slik til fattern for naboen har trådløst som vi får bruke, men signalet når akkurat ikke fram. Er denne antennen du sikter til for mottaker Feynman? Eller må naboen også oppgradere antennen? Antennen vil øke signalstyrken, både på sending og mottak, i en bestemt rettning. Dvs. effekten konsentreres i denne retningen, samtidig som antennen har større følsomhet i retningen. Det er desigenet på antennen som gjør det, ingen aktive forsterker komponenter. Naboen trenger ikke å gjøre noe. Ønskelig er det heller ikke ettersom han er opptatt av å sende signalet i alle retninger (antar jeg). Lenke til kommentar
melsom Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) www.wlanantenner.no De har masse billige antenner med høy gain Endret 10. august 2005 av melsom Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Og er dere ekstra smarte, skaffer både du OG kameraten din en retningsantenne. Det gjør ting enda enklere. For om den ene sitter med verdens beste retningsantenne og det er en trepinne som antenne i andre enden blir det fortsatt ganske ræva signal 3com boksene har for eksempel to antenner, her kan den ene kjapt moddes til å ta en OK retningsantenne. HER er også et antenne forslag Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Det hjelp ein heil del berre med 1 antenne også. Den høyrer bedre, og sender sterkere. Lenke til kommentar
TooBorg Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hvis du er i det kreative hjørnet kan du jo se her: WLAN Pringles Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Finnes det noen løsning om man har innebygget trådløst i den bærbare? Noen boks man kan legge i nærheten eller noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå