steinark Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hei, jeg er på utkikk etter et enkelt biledarkiveringsprogram som min mor kan bruke. - det bør være ganske enkelt uten alt for masse tull og tøs - det bør (må) være på norsk (evt svensk/dansk) - kunne vise bildene, skrive ut og enkel redigering (som beskjæring etc.) - om det er gratis (helst) eller koster litt er ikke så nøye noen som har noen forslag?? Lenke til kommentar
iben Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 picasa er vel et greit alternativ som har fått en del skryt, gratis er det også!! http://picasa.google.com/ Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Nå finnes det mange flinke mødre. Jeg vet om mange kvinner som er dyktige dataingeniører, så i utgangspunktet er det ikke lett å vite hva moren din kan. Det kunne jo hende at faren din er dårligere i data. Men før dette sklir ut i en kjønnsdebatt... Jeg ville uansett funnet noe som er bra som billedarkiv. De fleste kjente programmer har vel et brukergrensesnitt som er enkelt og greit, og som de fleste (uansett kjønn eller status) burde kunne lære seg. Dessuten koster alle (eller de aller fleste) noe, og det kan variere mye hva denne prisen er. Adobe og Microsoft har enkle, men greie programmer for arkivering av bilder. Disse er som regel også ganske rimelige. Men du har jo også FotoStation som går for å være et av de bedre, men dette koster da også noe mer. Lykke til Roger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå