AshtraY Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hei, Min bror hadde skikkelig uflaks et par uker siden da lynet slo ned gjennom nettverksledningen og ødela straumforsyning og hovudkortet. Han bestemte seg då for å kjøpe ny straumforsyning og en oppgraderingskit samt et nytt skjermkort. oppgraderingspakken http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302020&cks=SPK Skjermkortet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307844&cks=PRL - Siden han ikke hadde gyldig xp cd fra før, bestemte han seg for å kjøpe ny windows xp. (student) Vi har plugga inn alt som er av komponenter, ved å lese manualen + litt kompetanse på område fra før. Da lynet slo ned, fungerte ikke maskinen etterpå. Derfor har ikke vi formater maskinen før vi fikk tak i de nye delene. Med windows cd i cdrommen, og ingen error i boot-fasen er vi klar til å formatere.(nytt hovudkort og skjermkort resulterte i Bluescreen i windows etter 1-2 min). Siden vi fikk feilmelding om at windows Xp Pro(student oppgradering) ikke fann ei viss fil var vi nødt til å prøve å formatere med en annen windows xp cd.(som fungerer) Når vi akkurat starter formateringen, restarter maskinen seg automatisk.. og vi er på scratch igjen.. Dette hender hele tiden : ( En gang kom det opp en melding som sa at vi ikke hadde nok minne til å formatere maskinen. (kanskje hovudgrunnen?) Vi prøvde da å bytte om plassene på minnebrikkene, og å ta vekk den ene. Men til ingen nytte. Hver gang vi prøver å formatere maskinen, komme inn på menyen eller noe i den dur, kommer det en rask rebooting. Hvorfor, og hva skal vi gjøre for å fikse dette problemet? Takker svært mye for svar som kan føre til en løsning Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg ville tatt ut HD og klargjort den med fabrikantens programvare i en annen PC, slik at jeg visste at den var 'ren', evt. kjøre pgm. fra floppy hvis PC har det. VIKTIG: Kople ifra alt du ikke trenger for å installere, f.eks. ekstra HD'er ol. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Kan det være at minnet har fått seg en støyt eller bare har feil? Kjør Memtest86 eller lignende og se hva den sier. Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 minnet er heilt nytt. einaste "gamle" som er igjen, er harddiscen, en cdrom og diskettstasjonen. (har også kjøpt en ny dvdrom) Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 har du mulighet for å sjekke (formatere) harddisken i en annen PC ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå