Gå til innhold

Skjermkortet mitt er blitt varmt i det siste!


mushi

Anbefalte innlegg

Skjermkort: Asus v9999 geforce 6800nu 128mb (åpnet og klokket)

 

Har et problem, vanligvis har jeg en idletemp på 52c, og når jeg spiller f.eks doom3, farcry så kommer det opp i max 70c, da var kortet klokket opp til 400/800mhz. Alt har gått fint fram til de siste dagene (tror jeg, da jeg ikke hadde lagt inn smartdoctor siden forrige xp install)

 

Nå for tiden er kortet 64c idle og 80-90c når jeg spiller! la inn smartdoctor og den nyeste nvidia driveren samtidig (77.72)

spilte F.E.A.R. demoen, og i dag kom kortet opp i 118c, fikk selfølgelig artifacts da.

Har tilogmed klokket kortet ned til nesten standard hastighet. Trodde kanskje det var noe feil med programmet, men kjente på overflaten av vifta og den var grisevarm. Blir xtra varmt av F.E.A.R., spilte farcry og det ble "bare" 85c

 

Tok ut skjermkortet og fikk av det værste støvet og satt en 80mm vifte som blåser kald luft på kortet, men det hjelper nesten ikke noe. :cry:

Er det kommet noe dritt mellom vifta og kjernen? har ikke lyst å ta av vifta, da mister jeg garantien og den spinner jo i normal hastighet, ikke noe ulyd eller noe.

noen tips?

 

Har hatt kortet en stund, kan det være sliten vifte?(virker ikke sånn),

teit driver?(burde ikke være det vel?)

hybelkaniner?(var ganske mye støv i vifta)

Eller kommet noe dritt mellom kjernen og vifta?

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være mange ting som gjør dette... Defekte sensorer, hybelkaniner, dritt mellom kjerne og kjøler og teite drivere. Jeg ville benyttet elimineringsmetoden. Begynt med å innstallere en annen driver (gjerne eldre) så fjernet alt støv, sjekket sensorene og til slutt skru av viften, smøre på ny kjølepasta (evt kjøpe ny kjøler).

 

-MortenGj

Lenke til kommentar
Da ville jeg dratt på www.microplex.no en tur og sett på et systemkort, som ligger rett under skjermkortet.. ;)

kan jo være kjekt, men tror jeg må prøve litt forskjellig først, må jo være en grunn til at kortet plutselig har økt over 10 grader idle pluss at jeg har klokket ned.

finnes det en nv. silencer som passer på kortet mitt? det jeg så var til gt og ultra

 

edit: noen som har erfaringer med denne(og passer den)? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=JACSH1

Endret av mushi
Lenke til kommentar

da var zalman kjøleren montert, ligger nå på 46c idle, sank nesten 20c!

Var masse hybelkaniner som blokket kjøleren, slik at vifta ikke hadde noen særlig funksjon.

Lærdom: pass opp for hybelkaniner, de er farlige :D

 

Edit: bilde

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...