akarno Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Vi får matet i oss info om nye filmer som kommer hele tiden, både på kino og tv. Som oftest i form av trailere. Disse spoiler ofte historien noe vanvittig! På en måte ufrivelige trailere... Satt her om dagen i kinosalen og ventet på at "War Of The Worlds" skulle begynne, da en 2-4min lang trailer om "The Island" ble vist. Fikk vite store mengder om hva som skjedde under filmen, utrolig irriterende. Virker som om de viste ting som skulle skje optill 1t ut i filmen. Det var en film jeg hadde tenkt å gå å se, men vet ikke om jeg kommer til å gjøre det nå. Et annet eksempel er den dagen Spiderman 2 kom på kino. 1t før jeg dro til kinoen så jeg på tv2 nyhetene, der de faktisk fortalte halve handlingen i filmen! Trikset mitt har blitt å enten skifte kanal, se vekk og skru av lyden eller holde foran ørene i kinoen, selv om det ofte ser rimelig idiotisk ut.. hehe Noen andre som iriterer seg over dette? - Ungår du trailerene, ser du de eller er det jeg sier bare helt idiotisk? Edit: Søkte etter liknende tråder, fant ingen... Endret 9. august 2005 av Icluz Lenke til kommentar
andesam Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg så også den lange traileren til the island. Mista egentlig helt lysten til å se den. Fikk bekreftet at det er en hollywood film stappa med klisjeer og en til tider spennende historie, som jeg vet hvordan ender Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Tenkte akkurat på å starte en tråd om det samme. Helt utrolig irriterende. Men gå å se the Island, den anbefales absolut Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ganske enig ja.. Men The Island er jo bra da Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Heilt enig. Eg ser sjeldan trailere lengre. Dei har ein lei tendens til å ta ut alle hovudscenane og putte dei saman til ein 2 minuttars trailer. Om du konsentrerer deg om traileren kan du lett sjå spoilers. Lenke til kommentar
kroerkongen Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg så også den lange traileren til the island. Mista egentlig helt lysten til å se den. Fikk bekreftet at det er en hollywood film stappa med klisjeer og en til tider spennende historie, som jeg vet hvordan ender Har aldri irritert meg over det, faktisk. Fikk lyst til å se filmen etter jeg så traileren. Trailere er jo for å vise hvordan filmen er, og jeg trodde filmen var bare dritt, men ikke etter jeg så traileren. Greit nok, det er en klisjètung hollywoodfilm, men det er ofte det beste når man er på kino, med mindre man går alene eller med kjærsten. Traileren til The Island hjelper sånne som meg til å finne filmen og sånne som deg til å holde deg unna. Du burde være glad du så traileren sånn at du ikke hadde kasta bort 100 spenn på å dra på kino og se en film du ikke likte Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hvis vi ikke ser trailere har vi ingen forventninger og da kan filmen bli ganske artig å se. Hvis vi blir proppet med action og spenning i en trailer og ser filmen etterpå, kan man bli litt skuffet. For man bygger seg opp forventninger når man ser en trailer. For eksempel da jeg så traileren til Terminator 3, så var det fra den ene scenen (den beste med brannbilen som meide ned lyktestolper og alt), så da fikk jeg skyhøye forventninger med en gang. Men da jeg så filmen ble jeg heller skuffet. Har lært meg at man aldri skal forvente at filmen er like bra som traileren. For noen ganger er traileren shitgod mens andre ganger forteller den hele historien i en film. Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Enig i at trailere kan ødelegge/røpe for mye av filmene. Husker jeg så Man on the Moon for en stund siden, og så på traileren noen få dager senere. Da la jeg merke til hvor mye som faktisk ble røpet i traileren, og jeg var skikkelig glad for at jeg ikke så traileren før jeg så filmen. ^^ Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg foretrekker teasere fremfor trailere. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Teasere>trailere (med mindre det ikke akkurat er nytt materiale det er snakk om i.e. filmatiseringer av bøker kan godt vise trailere, ettersom man som regel vet handlingen fra boka...) Det jeg er mest irritert over er Puppene til Ms. Johanson, eller mangelen derav Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Trailere som avslører ting er hat. Det er så vanvittig mye bedre å ikke vite helt hva man går til, og ha muligheten til å bli positivt overrasket. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 *MULIG SPOILER* Uff, nyinspillingen til King Kong har den verste traileren, man får se alt; apa, dinosaurene, de innfødte på øya, osv osv. Den traileren viser absoulut alle de spennende tingene man gleder seg til å se. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 *MULIG SPOILER* Uff, nyinspillingen til King Kong har den verste traileren, man får se alt; apa, dinosaurene, de innfødte på øya, osv osv. Den traileren viser absoulut alle de spennende tingene man gleder seg til å se. Ja nettop! Har sett den og den varte jo shitlenge! Trudde først jeg var kommet i feil kinosal da den kom på. Virka som de skulle spille hele filmen Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det er mange tv programmer fortiden som viser hva som skal skje etter Reklamepausen, som fks Mythbusters på Discovery der de skal teste ut myter fks og se om en ting greier og sprenge. Så selfølgelig så viser de en stor eksplosjon som viste at den kan sprenge.. Doh Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 har lest at traileren til The Island forteller veldig mye av hva som skjer i filmen og at den avslører flere spenningsmomenter. stemmer dette? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Hva er forskjellen på teaser og Trailer? Blir en smule irritert over trailere(eller er det kanskje teaser?) som blotter for mye av handlingen. Er heller ikke særlig begeistret for dvdfilmer som viser deler av handlingen i bakgrunnen når man er i hovedmenyen. Endret 10. august 2005 av CurSe Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hva er forskjellen på teaser og Trailer? Blir en smule irritert over trailere(eller er det kanskje teaser?) som blotter for mye av handlingen. Er heller ikke særlig begeistret for dvdfilmer som viser deler av handlingen i bakgrunnen når man er i hovedmenyen. såvidt jeg vet så lages teasers ganske tidlig i filmproduksjonen og er som regel korte og har få klipp. trailers lages endel senere, er endel lengere og avslører dermed mer av handlingen... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Grådig irriterende at de viser for mye på trailerne som går på tv/kino ja. Pleier faktisk å se vekk når de viser trailerne av filmer eg virkelig vil se. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hva er forskjellen på teaser og Trailer? Blir en smule irritert over trailere(eller er det kanskje teaser?) som blotter for mye av handlingen. Er heller ikke særlig begeistret for dvdfilmer som viser deler av handlingen i bakgrunnen når man er i hovedmenyen. såvidt jeg vet så lages teasers ganske tidlig i filmproduksjonen og er som regel korte og har få klipp. trailers lages endel senere, er endel lengere og avslører dermed mer av handlingen... Det stemmer, teasere brukes til å skape oppmerksomhet rundt et påbegynt prosjekt. En trailer skal trekke folket til kinosalene/DVD-butikkene. I tråden som omhandler Da Vinci-koden så har man et prakteksempel på en teaser. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 har lest at traileren til The Island forteller veldig mye av hva som skjer i filmen og at den avslører flere spenningsmomenter. stemmer dette? Så traileren til the island to ganger forrige uke, men da jeg skulle se filmen i dag var alt nytt, og jeg husket ikke ett sekund av traileren . Men har du fotografisk hukommelse kan du nok droppe å se den (traileren altså, ikke filmen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå