Gå til innhold

Hvordan lage Disc T@2 (bilde på undersiden av en CD)

Anbefalte innlegg

Jeg så en test av en brenner der de lagde et "bilde" på data-siden av en CD. Hvordan får man det til? Trenger man en bestemt brenner eller en bestemt programvare ? (eller begge)

Se testen her:

http://www.dinside.no/page/artf/31698.shtml?

NB. Ja, jeg vet bildet/teksten kun kan legges på det ledige området av disken og kun når man ferdiggjør CD'n. Jeg vil bare lage en tynn stripe med tekst ytterst om det er mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er det en hardware-finesse eller bare software eller firmware. Jeg antar det bare er et program som brenner "prikker" og "streker" i det tomme området og ikke noe hardware-messige greier.

Jeg ser ikke helt hvorfor det ikke er mulig å bruke det programmet på gamle brennere..

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Hei :smile:

Jeg har den brenneren dere snakker om (Den nye til Yamaha)

Det programmet som følger med er Nero V5.5.8.12.

Det må være noe med hardwaren, fordi med min gamle Yamaha brenner så hadde jeg ikke option som het Disct@2 men med en gang jeg koblet inn min nye Yamaha så dukket valget opp. (Dette var før jeg la inn Nero'en som fulgte med brenneren)

Har testet det så vidt det var, og resultatet avhenger VELDIG av hvilken plate du har.

Jeg bruker Vivastar plater og da ser du nesten ikke "tatoveringen", men med disken som følger med så blir den VELDIG synlig. Ble ok synlig med Verbatim 40x plater.

Mvh

Andreas

[ Denne Melding var redigert av: andreash på 2002-08-05 18:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-05 17:24, Simen1 skrev:

Men er det en hardware-finesse eller bare software eller firmware. Jeg antar det bare er et program som brenner "prikker" og "streker" i det tomme området og ikke noe hardware-messige greier.

Jeg ser ikke helt hvorfor det ikke er mulig å bruke det programmet på gamle brennere..

Noen som vet?

Har det seg slikt at du ikke har lest review'en? Alt står der! Det står at kun den brenneren støtter det greiene, det er da antageligvis en hardware finesse som du kaller det.

Lenke til kommentar

Du kan jo ripe inn teksten med penn fra oversida, bare husk på å skriv speilvendt :razz:

Det gjorde nemlig jeg med min aller første CD-plate (i 1991 ellerno)..Skreiv initialene mine med fast trykk på penna på labelsida.."hmm..hopper da hele tida.."..snudde plata oppned. Jadda. Initialene sto speilvendt klora godt inn i plasten gitt.

Bare unngå området som er skrevet på, who needs hardware when you got penware?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...