Gå til innhold

Bekreftelse av studieplan, mystiske knapper (NTNU)

HolgerL

Anbefalte innlegg

Når jeg skal bekrefte studieplanen hos NTNU (siv.ing. Elektronikk) er det fire mystiske knapper som det i rød tekst sies at det er viktig at noe gjøres med. Greit nok det, men jeg får ikke bekreftet alle av dem. Når jeg trykker på en ny knapp forsvinner effekten av den forrige. (For å forklare kort)

Jeg vet at flere opplever det samme, og det virker som om dette er noe viktig. Er det noen som vet noe om dette?

gh4sh.jpg

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde nettopp å logge meg inn for å gjøre det samme, og da var det noe feil på systemet. Jaja, får prøve i morgen.

Uansett, siden årets fag er lagt inn for deg, så mener jeg det er nok at du trykker på knappen 'OK -Lagre plan'.

EDIT: Nå kom jeg inn. Lite brukervennlig system gitt! Du må trykke på knappen for undervisning (og bekrefte) for hvert fag som har dette. Jeg ser du har det på alle fire fagene. Jeg hadde det bare på ett (Ex.phil - begynner på arkitekt). Så skal det bare være å trykke Ok - lagre. Og så er det kanskje greit å krysse av for 'følger undervisning høst 2005' for de emnene du skal ha i høst. (Dette kommer på neste side)

Endret av Magnus Kopstad
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet. Klikket ok, og kom da videre til en side der jeg kunne velge "Vil følge undervisning høsten 2005 - Ja/Nei" på hvert fag. Når jeg er inne på den siden du viser bilde av nå, står det "Meldt til undervisning" under hver "undervisning-knapp".

Lenke til kommentar

Velg grupper du vil være i prioritetsmessig under "undervisning" også trykker du "OK - Lagre plan". Hvis alle fagene du skal ha står oppført under "eksamensmeldinger" i hovedmenyen, så har du ingenting å bekymre deg for..

Edit: For å legge til morsomme ting med studentweb, så kan jeg nevne at min plan består av kun de emnene jeg har neste semester og ingenting annet. Hver gang jeg begynner å forandre på planen viser det seg at alle tidligere emner forsvinner. Heldigvis har ikke planen en dritt å si, men heller eksamensmeldinger og eksamensresultater.

Endret av zimen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøv Internet Explorer. Dessverre har mange offentlige og viktige websider en tendenes til å være tryggest i det programmet :(

Tror forøvrig at disse knappene velger om du skal ha "rett til" undervisning.

BTW, satt i EL5, og hørte navnet Holger Ludvigsen under utdelingen av immatrikuleringsdiplom. Visste at det var noe kjent ;) Kybernetikk her.

Lenke til kommentar

Ja, det samme skjedde i IE. Men, jeg trykket på alle og gikk videre, og etterpå så jeg at alle gikk inn, så problemet er vel løst.

Hehe, bra at du kjente igjen navnet mitt. For min del begynte det hele å bli noe ensformig etter de 10-20 første navnene. :D

Jeg går for øvrig på elektronikk.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...