Gå til innhold

AMD Athlon64 FX57 eller 64 X2 4800+?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...og er mer fremtidsrettet enn FX-57

FX-57 tar kanskje X2 4800+ nå, men ikke om et et halvt års tid..

Edit: Ville uansett aldri kjøpt så dyre CPU'er. Du vil neppe merke en ytelsesforskjell i forhold til det "nest beste". Og hvis du mot formodning skulle merke noe som helst, så skal jeg love deg at det ikke er verdt 4000 kr. ekstra... Ville heller kjøpt det "nest beste" til 3000 kr... Ihvertfall frem til Dobbeltkjernene har vært på markedet litt..

Edit2: Ser jo ut som du skal kjøpe komplett maskin ferdig satt opp, så da er det igrunn kanskje greit å bare hoppe i det..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Dualcore og multiprossessormaskiner er genialt, men vil påpeke at brukerne på 2cpu.com har ventet i spenning på at spill skal støtte SMP i mange år. Da Hyperthreading kom var alle sikre på at nå blir det fart i sakene, og det ble det jo ikke, nå er det mange som håper at dualcore skal være døråpneren for SMP-spill uten at særlig mange produsenter har antydet særlig annet enn at det vil virke på dualcore maskiner (ok, det finnes 2-3 unntak).

Sier det enda en gang, anbefaler ingen i dag å kjøpe dual-core med håp om bedre ytelse i spill eller SMP-støtte i spill med det første, de vil garantert bli skuffet i lang tid fremover.

Lenke til kommentar
Det som skiller en FX 57 og 4800+ i spill er ufattelig lite... snakk om et par FPS..Gå nå heller for 4800+!

men du får mest for penga vis du kliner til på 4400+ X2

Men når man skal ha så dyr cpu hvorfor ikke vente til M2 sokkelen aka (1203)

Hva menes med M2? Der strakk kunnskapene mine ikke til :)

Lenke til kommentar

Det er det jeg er redd for at de kan komme til å gjøre. Om noen bekreftet at AMD kommer til å bli ONDE når de slipper M2 så kjøper jeg meg en X2 på 939 i løpet av høsten. Dersom AMD fortsatt holder seg unna DRM og annen styggedom så venter jeg på M2...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...