Heineoen Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Tenkte på en 2 veis 6x9 om ikke den var dyrere en en 3 veis. Og om man burde ha ekstra separat diskan med 2 veis 6x9. Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 njaa... men en "dyr" 2 veis er nok bedre enn en like "dyr" 3 veis... Ettersom som jeg forstå så skulle du ha 6x9" bak i hattehylen, så der skal du helst ikke ha noe diskant... holder med en frekvens respons opptil 6-7000 Hz.... enten demper du den eller må du få den til å spre seg mer enn det som er normalt... ellers skal holde i lange banner med de fleste 6x9" -enten 2 eller flere veis- da de har som regel et litt mer "fremtredende" diskant/øvre frekvens respons pga at det skal "kompenserer" for montering med elemtene rett opp mot bakruta... så, ingen extra/separat diskant er nødvendig.... forresten vær obs på at MANGE produsenter bruker en piezo elektrisk diskant, istedenfor en vanlig x menbran med magnet system og spole. Piezo diaskanter tåler MYE effekt men låtter horribelt.... særlig når den er en del av en sammensatt høyttaler 2-3-4 veis system til en "rimelig pris".... Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Takk takk! Mine er foran bakruta. Men jeg hadde tenkt å ikke bruke over 1000kr. Hva er det beste jeg kan få for den summen? Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 foran bakruta?? hehe,,, godt det da, ellers hadde de blitt våte hver gang det regnet ute.... anyway, anbefaler deg å lytte til hvilken merke model du syns låter bra for deg... prioriter en med klar og definert bass isteden for mye bass og der alle toner låter like.... lykke til!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå