Margarus Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 jeg syns selv det var litt interessant med det pelt elemtet.....det kan ikke være uprøvd det ! lurer på hvor jeg kan skaffe ett slikt pelt element ? trenger ikke noe kraftigere en det som du har skrue. tenker på ting jeg kan finne det I...gamle kjøleskap ? Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 jeg syns selv det var litt interessant med det pelt elemtet.....det kan ikke være uprøvd det ! lurer på hvor jeg kan skaffe ett slikt pelt element ? trenger ikke noe kraftigere en det som du har skrue. tenker på ting jeg kan finne det I...gamle kjøleskap ? Frysebagger ihvertfall. Eller så kan du jo f.eks kjøpe hos microplex. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Kjøleskap fra campingbiler pleier vel å ha et lite pelt-element? Men de pleier ikke å være så veldig kraftige, siden det vanligvis ikke kjøler noe som lager konstant varme. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Dette ser bra ut, fine temperaturer med -17*C ja! Gleder meg (som vanlig) til fortsettelsen her Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Spennende prosjekter Skrue, kommer til å følge nøye med her ja! Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 tenker ikke på noe sterkere en fks 80W slike som er på denne swiftec blokka fks...kan ikke ha så kraftige elemtenter grunnet mer kondens vis det er så kraftig. det trekker mye mer strøm og så har jeg kun ei bw blokk til å kjøle ned pelt elementet. mener ett 80w burde få cputemp nermere 0 grader vertfall Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Njaa, tror vel et 80watts element blir for lite for CPU? Er slett ikke ekspert på disse tingene sjøl, så jeg er ikke sikker. Men om du leser artikkelen / guiden til Aleksander Albertsen, så vil jeg tro at du får svar på det meste: http://overklokking.no/guides/peltier_guide/index.html Lenke til kommentar
Mouse Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg mener å huske at en prosessor produserer opp i mot 120w varme. Så om hman har et 80w pelt element så burde jo det hjelpe på en del. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg mener å huske at en prosessor produserer opp i mot 120w varme. Så om hman har et 80w pelt element så burde jo det hjelpe på en del. Produserere en prosessoren 120W varme, burde man minst ha et 200W+ peltier element for at den skal kunne kjøle tilstrekkelig. Et 80W peltier ville ikke kunne ta unna nok varme, og derfor "kortsluttet". Peltier er rare dyr, så for de som har lyst kan dere lese mer om dem i guiden vår - http://overklokking.no/art.php?artikkelid=12605 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Skulle hatt en slik chipset blokk selv, da jeg nå har satt inn et grafikkort som faktisk går helt over kjøleren og bort til sata kontaktene på den andre siden av chipsettet. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Skulle hatt en slik chipset blokk selv, da jeg nå har satt inn et grafikkort som faktisk går helt over kjøleren og bort til sata kontaktene på den andre siden av chipsettet. Bare å sette igang å lage da, vettu! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Nå begynner det så smått å nærme seg igankjøring av hele prosjektet. Her er det meste av vannkjølinga montert på plass. Foreløpig uten pelt´en på chipsetkjøleren, det kan jo være greit å se hvordan det tar ivei uten "ekstrahjelp"..... Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Det kaller jeg PENT Skrue. Hvordan funker det egentlig å lede varmen vekk fra nb med den alu saken ? Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 kan ikke annet en og bøye meg i støvet for designe \ ryddigheten og oppsette ditt skrue. hvor er alle kablene! har du virkelig gjemt dem så bra eller har du ikke montert di ennda ? . var litt uklart og finne ut hvordan rekkefølgen din er på systemet. ? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Takk, til begge to! Det synes forhåpentligvis at jeg har brukt en god del tid på å planlegge slangeføringer og slikt. LenniZ: Jeg er faktisk veldig usikker på hvor godt chipset-kjølinga kommer til å fungere. Antakelig vil det meste av varmen fra dette opptaes / avgis fra aluminiumsskinna før den når selve kjøleren. Men hensikten er i alle fall oppnådd, ettersom den forbaska chipset-vifta er borte! Margarus: Noen av kablene er montert på plass, som 2xUSB til front, strømtilførsel til kabinettvifta i bakkant, samt kabler til knapper og dioder i fronten. Men fortsatt mangler jo ATX- og "P4"-kontakten, i tillegg til IDE-kabel til CD-drev. I tillegg vil det også bli montert diverse følere hist og pist, men skal nok få gjemt bort ledningene til disse på en ok måte også. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Er ikke den plast (plexi?)-plata i veien for luftstrømmen gjennom radiatoren? Hvordan får du kjøling? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Er ikke den plast (plexi?)-plata i veien for luftstrømmen gjennom radiatoren? Hvordan får du kjøling? plexi plata er der for at luftstrømmen skal gå ned på selve radiatoren, ser ut som han har en 120mm vifte framme Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Lufta kommer utenfra (gjennom bunnen) og går ut i framkant. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Aaaaah! *pusse brillene* Nå ser jeg at det er en FanDuct! Jeg synes det så ut som (før brillepussen) at det lå plexi rett oppå radiatoren, altså i flukt med denne. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 *Nikke bekreftende til ManagHead, og sistnevnte taler* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå