Zipp0 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Sinnsykt bra blir morro å se effekten på denne Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Bra det her Skrue!Er det ikke litt uheldig med det runde designet med tanke på gjenomstrømning i blokka? Takk! Jeg tror faktisk at en "rund" løsning er å foretrekke i forhold til en firkantet utforming. Sistnevnte vil jo ha hjørner hvor det nesten uansett innløp / utløp vil være liten bevegelse i vannet, men i en rund løsning slipper man nok lettere unna akkurat den effekten. Samtidig sitter jo finnene såpass tett at jeg håper på at det blir en relativt grei bevegelse i hele blokka. Spekulerte en stund på hvilken vei "kanalene" mellom kjølefinnene skulle plasseres i forhold til innløpet, men gambler på at jeg har valgt riktig, dvs kanalene står paralellt med vannstrømmen fra innløpsrøret. Dermed bør også vannet nå enden av kanalene før det forsvinner ut gjennom utløpsrøret. Det er i alle fall intensjonen! Endret 10. august 2005 av Skrue Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ja jeg må vel innrøme at du vil ha en mer bremsende effekt med hjørner! Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 genialt! slim gpu blokk.... dette blir bra. liker dine prosjekter skrue! Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Nydelig arbeid Skrue! Men hvor har du fått tak i den akrylstaven? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Tar av meg hatten, denne var bare helrå! Gleder meg til å se resultater! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Nydelig arbeid Skrue! Men hvor har du fått tak i den akrylstaven? Takk igjen folkens! Jeg blir jo helt forlegen her. Acrylstaven er kjøpt hos Plastkompaniet AS i Prof. Birkelands vei på Alnabru, og er rett og slett svindyr! Om jeg ikke husker feil, så betalte jeg 450 flis for 50cm. Men jeg har jo laga noen vannblokker av den da, så det får være en trøst. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Skal du kjøpe ferdige blokker så må du vel ofte ut med mer enn 450,- per blokk, så du sparer nok ganske mye på å lage selv. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Vel, i materialer så. Men skulle jeg hatt 100 flis pr. time, så hadde slikt kosta skjorta! But who cares, det morsomme er jo å lage det sjøl! Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Prøv med 600+mva som er normalt på mekaniskverksted! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Sant nok. Men de hadde nok gjort jobben på et par timer! Likefullt; det hadde jo blitt en grisedyr blokk.... Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Ser lovende ut dette Skrue! Spent på resultatet Lenke til kommentar
galskab Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 bra for barebone pcer da med denne blokken? Lenke til kommentar
fz50 Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Schweet! Fikk lyst på ei slik blokk til 6800 GT kortet mitt, har akuratt same problemet med ein radiator som tek opp dei nederste PCI-spora. *argh* Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Skikkelig bra. Har du satt sammen blokka skikkelig og testet den da? Og som Vegiboy sier, smart for Barebonebrukere dette da! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Ikke fått satt den isammen ennå, og dermed heller ikke testet. Håper på å få montert den sammen i løpet av helgen, men det er naturlig nok endel fikling og tilpassing for å få alt på plass. Kommer jeg så langt som jeg håper, lover jeg å legge ut noen flere bilder! Testing blir det nok ikke før i slutten av kommende uke, ettersom det er restordre på silikonslangene jeg har bestilt. Løsninga kan nok vise seg grei for Barebone også ja, men da må man ha et grafikkort som passer til en slik løsning. Ettersom niplene blir liggende bare 3-4mm over pcb, så må det være fri bane for disse, altså ikke for mange og høye komponenter på kortet som kommer i konflikt med niplene. I mitt tilfelle hadde jeg nok griseflaks, i den forstand som at skjermkortet, et PowerColor X850Pro, (PCI-E) var akkurat passe ribba for komponenter i de aktuelle områdene! Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg elsker prosjektene dine, Skrue! De er inspirerende, og får det til å se lett ut. Gleder meg til å mekke blokker selv snart.. Stå på! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Hyggelig å høre! Jeg synes sjøl det er utrolig morsomt og utfordrende å holde på med slikt, selv om det av og til kan bli svært tidkrevende. Kan det inspirere andre til noe tilsvarende, så er det jo enda bedre! Btw; Holder på med å tenke ut en løsning for "remotekjøling" av NB også, som på dette hovedkortet (MSI K8N NEO 4 Platinum) er plassert på en "umulig" måte. Orginalkjøleren med vifte er jo plassert slik at den delvis dekkes av kortene i både PCI-E og neste PCI-spor, noe som umuliggjør bruk av "vanlige" vannkjølte NB-blokker . Dermed må man tenke litt annerledes! Men det kommer jeg tilbake til, etterhvert........ Lenke til kommentar
fz50 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Btw; Holder på med å tenke ut en løsning for "remotekjøling" av NB også, som på dette hovedkortet (MSI K8N NEO 4 Platinum) er plassert på en "umulig" måte. Orginalkjøleren med vifte er jo plassert slik at den delvis dekkes av kortene i både PCI-E og neste PCI-spor, noe som umuliggjør bruk av "vanlige" vannkjølte NB-blokker .Dermed må man tenke litt annerledes! Men det kommer jeg tilbake til, etterhvert........ Nice. Dette høyrest svært interessant, har sjølv hatt mine "plasseringsproblem" med hovedkorta til Meget Slett Ingeniørarbeid (MSI) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Haha, artig definisjon på MSI da! Løsningen jeg tenker på er i og for seg faktisk enklere enn du tror. Et lite stikkord er varmeledning, rett og slett. Så da kan du spekulere litt på hva som ligger i det en stund, praktisk sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå