nree Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Kjempe bra skrue!! Veldig fint!! Lenke til kommentar
tofter Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Det ble fint!! Vart bra med heatpipes'ene.. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hehe, kjenner jeg deg rett så har du mistet noe søvn på grunn av den forbaska vifte. Men som du sier, det gjelder å ikke gi seg, og ut i fra bildene og temps ble det et utmerket resultat! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Det der ble bare helt konge Pent å rydding btw Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Veldig bra Skrue! Trodde de heatpipene inneholdt LN2 jeg?? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Ryddig og pent skrue! Må bare si at du har fått til et lite mesterverk i seg selv Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Må vel bare bøye meg i støvet og ønske jeg hadde samme kreativiteten til å gjøre noe som dette. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Nok en gang må jeg få si tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger! De greiene der har jo ligget på meg som en mare i lange tider, jeg likte oppriktig talt dårlig å gi opp det prosjektet der. Jeg har tross alt brukt fryktelig mye tid på å få det til å funke, og desto mer moro var det jo å få det til tilslutt! :!: Resultatet er i alle fall en svært stillegående maskin, med kun én "lydløs" SilenX-vifte i kabinettet! Dvs, radiatorvifta må jo ikke glemmes i denne sammenheng. Men den høres ikke i det hele tatt, der den sviver på 1150 omdr/min. Den er forøvrig også med på å ventilere kabinettet, ved at noe av lufta fra denne routes inn i kabinettet. Men det er en annen historie. aspstein: Jeg vet ærlig talt ikke hva heatpipes inneholder, men jeg kan i alle fall skrive under på at de er effektive! Merkelig nok vil jeg si, ettersom de jeg har brukt her, er ganske kraftig maltraktert. Måtte jo flatklemme / bøye det overskytende som stakk ut etter selve kjøleren. Ellers hadde nok det hele sett litt rart ut. Men, de tålte tydeligvis også dette! Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 aspstein: Jeg vet ærlig talt ikke hva heatpipes inneholder, men jeg kan i alle fall skrive under på at de er effektive!Merkelig nok vil jeg si, ettersom de jeg har brukt her, er ganske kraftig maltraktert. Måtte jo flatklemme / bøye det overskytende som stakk ut etter selve kjøleren. Ellers hadde nok det hele sett litt rart ut. Men, de tålte tydeligvis også dette! 5081717[/snapback] Fant denne artikkelen og der står det at heatpipene som regel inneholder methanol eller alkohol som væske. Anbefaler alle å lese igjennom artikkelen så forstår dere ganske enkelt hvordan det fungerer. Men gratulerer nok en gang med et vellykket prosjekt Skrue Lenke til kommentar
sigen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 *Sikle* Nydelig! En av de mest ryddige kabinettene jeg har sett, og med så god hjemmemekka vannkjøling m/nice heatpipes er dette nå på min top10-liste Håper dette ikke er det siste vi hører fra deg Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Håper dette ikke er det siste vi hører fra deg 5083037[/snapback] Definitivt ikke! Har jo tusla rundt i dette forumet i flere år, og håper jo på å fortsette en stund til. Så bare vent! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 at du får det en gang senere tviler jeg iallefall ikke på 4990419[/snapback] En skremmende god, og treffende kommentar! Lenke til kommentar
spyro Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 ser på det siste bil82935826962 Content-Disposition: form-data; name="FILE_UPLOAD"; filename="" Content-Type: application/octet-stream Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 ser på det siste bil82935826962Content-Disposition: form-data; name="FILE_UPLOAD"; filename="" Content-Type: application/octet-stream 5261484[/snapback] Ehhh, hva?? Lenke til kommentar
spyro Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) ojsann..... der har det skjedd noe... jeg lurte på om den CPU blokken på det siste bildet på side 12,er det den TDX klonen du lagde en gang i tiden som er på bildet`? Endret 7. desember 2005 av spyro Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 * applaus applaus applaus * Kjempebra, skrue. Kan du fortelle oss hva temps på de andre komponentene blir nå når du har chipsettet med i loopen? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 @spyro: Vel, det er nok egentlig ikke en TDX-klone, selv om den i prinsippet er laget over samme lest. I stedet for de vanlige ribbene, er det i stedet laget et diagonalt saget rutemønster, men (TDX)dysa er fortsatt på plass. I tillegg er selve kjølerdelen laget betydelig større i omfang, for å matche IHS på CPU. @hilram: Takker for komplimentet! Temperaturene på de andre komponentene, (CPU / GPU) endret seg lite eller ingenting etter at chipsetkjøleren ble innlemmet i systemet. Jeg har jo en ganske grei radiator, som nok takler de ekstra wattene. Kan jo for moro skyld legge ut temps atm: Luft: 7,8grader. (Tar uteluft via kanal i veggen) Vann: 17,5grader CPU: 23,9grader (Normalbruk) GPU: 21,1grader Chipsett: 26,6grader. Dette med radiatorvifta på minimum. (1150rpm) Alle verdier målt med egne følere, altså ganske pålitelige tall. Om noen føler for å sammenligne tallene med egne resultater, så må dette selvsagt gjøres mot den faktiske vanntemperaturen her. Da vil man eksempelvis se at CPU-temp ligger 6,4grader over vanntemp, noe som er et ganske pent resultat vil jeg si. (AMD Opteron 164@2,85Ghz v/1,45v). Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Digge temps da ;D Har du prøvd å sette raddisen på max og skjekke temps da? Da kommer du sikkert en del lavere Men bråker mer da Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Jada, har selvsagt prøvet det, og får litt lavere temps "all over". Har vel vært nede i rundt 0grader på vannet på kalde dager, og da ligger CPU-temp gjerne 7 til 10grader over vanntemp. Så langt, har ikke dette gitt vesentlige forbedringer på Opteron 146, den ser ikke ut til å dra fordeler av relativt lave temperaturer. Da må man nok ty til mer ekstrem kjøling ser det ut som. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Opty og kulde er rare saker, de har nemlig en veldig lite hyggelige coldbugs når du kommer ned på minussiden av skalaen. Min 144 drar feks 2.8GHz på luft, men klarer ikke en gang 2.6 i Vapo :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå