Gå til innhold

To nye Zippoèr i samlingen *Post din Zippo*

Bullit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
var på top-secret i dag og kjøpte en helt plane #200 :)

nice! er ofte de som er finest

:yes:

kjøpte min i syden for leeenge siden (tror jeg var 12-13 år gammel :p ) aldri røykt i mitt liv, men den kom godt med til å tenne multifuel i "krigen", zippo lighter + kvikklunsj papir...feiler aldri ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
vet ikke, men de selger zippoer i de fleste wistex-butikker, og det er flere av de i oslo

Var på wistex istad og de hadde ingen zippoer og mente ingen wistex butikker hadde det "finnes ikke" sa de bare..

Var også innom hver eneste kiosk/forretning i Drøbak ute hell :(

Lenke til kommentar
Kan ham som eier denne samlingen melde seg? :p

Hva skjer a :)

Godt å se folk som prissetter Zippoene sine :yes: Varmer hjertet :thumbup:

Din samling? Kan du liste opp og bilde av hvær?

Hmm, kan starte fra toppen til venstre og jobbe seg nedover, tar kun spesial edition utgavene:

*Zippo car edition, lagd for å feire "tilbakekomsten" av den offisielle Zippo bilen som ble lagd i 1947, men som sporløst forsvant med tiden

*One world, one future. Den første Titaniumsbelagte Zippoen proudesert, lagd i 100000 eksemplarer etter det jeg vet.

*One Century, lagd i 150000x den siste collectible i det 20.århundre

*Varga Girl, lagd som en hyllest til Pin Up damene

*1997 Limited, en 1932 replica lagd for å feire 65år med Zippo

*D-Day Zippo, Lagd i Black Crackle Finish som de autentiske Zippoene lagd 2.verdens krig

*Keeper of the flame, lagd i 50000x (tror jeg) Lagd for å feire "Temmingen" av flammen

*Brickyard 400, vet ikke så mye om denne

*60 year anniversary Zippo, Dette var vel den første offisielle Collectible,

*Sands of Normandy, 1941 black crackle finish replica med sand fra stranden i Normandy i en liten beholder, Nummert kun lagd i 10000x dette er nr. 4194

*Friends for a lifetime, 70year Anniversary Zippo 1941 Replica lagd i 70000x

*Stars of Hollywood, lagd for å hylle de store stjernene, Marilyn Monroe o.l

Det var sånn kort og godt om de jeg har, hvis noen vil ha noen bedre bilder eller mer info er det bare å spørre :)

Edit: la med et større bilde

Endret av Bullit
Lenke til kommentar
Kan du si ca-pris på dem? Eller det du vil ta for dem da?

Det er ikke sånt man selger ;)

Helt riktig, disse babyene er ikke til salgs, tatt meg nesten 10år å kommet så langt, begynte å interesere meg for Zippo når jeg var rundt 12år.

Noen av de begynner kanskje å bli verdt litt, men noen stor verdi er det ikke, den sentimentale verdien derimot er "priceless" som det heter på godt norsk..

Fleste av disse Zippoene kan du lett få tak i på Ebay, men da jeg begynte å samle var det ikke noe internett i heimet, så de ble samlet "old school" :!:

Lenke til kommentar

Imponerende samling Bullit, jeg har noen spørsmål om zippoer generelt. For det første, hvilken bensin bruker du og hvor skaffer du den? Går ut ifra at du bruker original Zippo-bensin, men den har jeg ikke sett der jeg bor enda, derfor er jeg nødt til å bruke standard lighter-bensin. Er det noe forskjell fra zippo-bensin og den jeg bruker eller ligger det kun i navnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...