pianogutten Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 hei!. er på utkikk etter en multimedia løsning i stua. har en st61g4 shuttle pc og et pinnacle us2 pctv usb kort. tanken er å sette denne pcen i stua og koble den til tv og stereo. Jeg har sett på en tv på komplett. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301391&view=detailed denne... den har ikke tuner, men tenkte jeg kunne kjøre alt gjennom pcen. det jeg reagerer på er: 852 x 480 i oppløsning.. hva betyr det? kan da vel ikke bety at man må kjøre så lav oppløsning i på pcen ? kjører tross alt 1280*1024 på den lille 17'' lcd'en jeg har . en annen ting er. hva er hdtv ready? (vet hva hdtv er, men ikke helt hva det vil si at den er hdtv ready...) sitter dette i tuner eller er det hele tven det kommer ann på? er jo ikek tuner på den så... hvis noen har erfaringer rundt dette så tar jeg gjerne imot!!! ser for meg en slags mediasenter løsning hvor jeg kan se tv, bilder, video, mp3 musikk, ta opp tv, spille av dvder på pcens dvd, og cder så har jeg alt i et.. rocknroll Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 852x480 er standard WVGA oppløsning. Et PAL signal har 576 synlige bildelinjer så man mister ikke voldsomt mye på et vanlig tv-signal. Et HDTV signal derimot kan ha 720 eller 1080 linjer alt etter kvalitet. Altså WUXGA og WXGA oppløsning (evt ikke helt, da WXGA egentlig er 1280x768). Anyway... At tv'n er HD-ready betyr at tuneren har mulighet til å ta imot HDTV signaler. Om det er mye vits i at et WVGA panel har mulighet til det er jeg mer usikker på. Desverre er det fortsatt slik at plasmapaneler med høy oppløsning fortsatt er dyrt. Så hvis du vil ha stort bilde med høy(ere) oppløsning ville jeg sett på en LCD-tv. De har vanligvis WXGA oppløsning. Og hvis du kjøper tv uten tuner (nå har vel de fleste lcd-tvene tunere) så er HD-ready ikke noe du trenger å bry deg om da du bare bytter tv-kort i pc'n når den tid kommer Lenke til kommentar
pianogutten Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 så det betyr altså at jeg nesten ikke fåt kjørt pc på den da? den oppløsninga der vil jo gjøre at man så vidt får opp msn eller har jeg missforstått - at man kan få greit bilde med den oppløsningen - at det går ann å trikse til å få fint bilde selv om det ikke er all verden av punkter? og skjermen går ikke ann å bruke med hdtv da? det betyr vel at det er helt feil å kjøpe denne.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå