Gå til innhold

ustabil amd!


OeO

Anbefalte innlegg

hei jeg har en amd prosessor.

Bår det ikke var så varmt på rommet mitt holdt tempraturen seg under 40 på den. Men siden tempratuen på rommet mitt følger utetempraturen veldig mye får jeg litt problemer med den, nå ligger den på ca. 45 grader idle, vet at dette ikke er mye og at den burde klare dette lett, med tanke på at andre kjører med 60 grader idle. jeg satte opp vcore et hakk d hjalp litt men av og til har pc'en en tendens til å henge seg hvis det blir mye load. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

 

Vifta jeg bruker er: EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A opp til 1,4 GHz, samt XP2100+

 

tempraturer nå er:

cpu=43

chassis=38

vcore =1.79V

 

Edit: chassis tempratur!

 

_________________

Amd xp 1800

Msi KT3 Ultra aru

Gainward ti4400 :grin:

Seagate IV 80gb

256 mb TwinMos

Win xp home (lovlig :smile: )

Mye støy

 

[ Denne Melding var redigert av: boy2star på 2002-08-05 16:38 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen kabinettvifter ja. Kjølepasta er den komplett satt på, men i forhold til tempraturen burde jeg jo egentlig ikek trenge det, ser jo folk som kjører på 60+ stabilt.

tampraturen på rommet mitt er 29.5 grader så d er ikke bare pc'en som lider :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-05 15:55, boy2star skrev:

hei jeg har en amd prosessor.

Bår det ikke var så varmt på rommet mitt holdt tempraturen seg under 40 på den. Men siden tempratuen på rommet mitt følger utetempraturen veldig mye får jeg litt problemer med den, nå ligger den på ca. 45 grader idle, vet at dette ikke er mye og at den burde klare dette lett, med tanke på at andre kjører med 60 grader idle. jeg satte opp vcore et hakk d hjalp litt men av og til har pc'en en tendens til å henge seg hvis det blir mye load. Noen som vet hva jeg kan gjøre?


Vifta jeg bruker er: EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A opp til 1,4 GHz, samt XP2100+


tempraturer nå er:

cpu=43

chassis=38

vcore =1.79V


Edit: chassis tempratur!


_________________

Amd xp 1800

Msi KT3 Ultra aru

Gainward ti4400
:grin:
Seagate IV 80gb

256 mb TwinMos

Win xp home (lovlig :smile: )

Mye støy


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: boy2star på 2002-08-05 16:38 ]</font>


 

 

Okay, men har du sjekket system loggen?

 

Du vet nemlig ikke at det er prosessoren sin feil at det henger seg - det har ingen ting med tempen på CPUen å gjøre. HDDen er det som oftest og fortest feiler ved høy temp. Foresten, hva skal du med en Seagate IV disk når du har "mye støy"!?

Lenke til kommentar

Ingen feilmeldinger, win xp home, har nyeste drivere og oppdateringer.

 

Hvordan sjekker jeg system loggen???

 

Egentlig skjer d ikke så veldig ofte, så det er ikke så lett å vite om noe hjelper etter at jeg har gjort noe, men tusen takk likevell!

 

det med støy, når jeg bestillte pc'en var vifta helt ny og d stod feil støynivå på den, men jeg gadd ikke å klage siden grafikkortet er værre :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: boy2star på 2002-08-05 21:44 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...