Klekkus Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 PSdata har en biligere http://www.psdata.no/ps.asp?it=110778&mlevel=070400 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Ja dere, nå hagler det inn forslag her, men har dere lest hele posten? De er vel litt på siden av det trådstarter har gjort klart at an er ute etter. Disse siste tre forslagene er jo passive snurrehjul. Skal man få de til og skru av pc'n må man envt åpne de, montere en utgående aksel, som igjen festes til en vifte, som igjen plugges på hk. Evt kan man kanske bruke en fotocelle sammen med en krets som gjør at pc'n skrur seg av når fotocellen ikke rapporterer om pulser lenger... Man kan kanskje koble på en liten motor, som virker som en generator, med en krets som skrur av pc når strømproduksjonen uteblir. (Pc med egen kraftstajon! det hadde væt noe Sindre D??) Og sikkert mange andre Reodor Felgen bygger, men slik jeg forstår trådstarter, er han avhengig av en sensor av noe slag på flowmeteret. Slik som feks D-link, Olmka og Skrue nevnte. Så da trenger vi kanskje ikke poste de samme passive målerne igjen og igjen her. Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) den giveren jeg linket til vil gi ut et pulserende signal på utgangen om de får strøm... dette pulserende signalet kan man bruke på inngangen til en 'detekterings'-krets som forteller om det går et pulstog der eller ikke... og dette igjen kan man bruke til å slå av maskina... krever litt elektronikk-kunnskaper dog... men avansert er det ikke Endret 18. august 2005 av svingstang Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Tror dere det er mulig å benytte T-Balancer sitt flowmeter, http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_3734.html ? Står jo i teksten at det ikke skal være mulig uten å samtidig bruke Analogue T-Balancer styringsenhet, men kan man benytte den helt uten noe T-Balancer greier overhodet? Noen som har trua på det? Lenke til kommentar
tuusjr Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Ja, nå har det gått veldig lang tid da. Men så var det slik at det var noen ønsker for en tid tilbake om at hvis jeg hadde fått til å lage denne sikkerhetskretsen som jeg snakket om, så måtte jeg lage en guide. Og nå mener jeg at jeg har fått det til, men altså, jeg gidder ikke å lage en guide og styre med å legge ut bilder og slik hvis det ikke er noen som fortsatt er interessert. Så hvis det fortsatt er interesse for dette prosjektet, så la meg vite det, men hvis ikke gidder jeg altså ikke legge ut guide. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Ohh Konge! Kikket over denne tråden ett par ganger faktisk for å sjekke ståa, så en guide blir hjertelig motatt! Endret 29. november 2005 av bucketofcack Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Du må gjerne gjøre det jah, vil ha noe lignende selv ettersom den i tanken min nekter å gå rundt hvis ikke jeg tar på den først Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Joda, det hadde vært kjempefint med en guide. Lenke til kommentar
tuusjr Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 FAEN!! Unskyld språket, men nå hadde jeg akkurat gjort ferdig guiden, og så klarte jeg å trykke på "Back"-knappen i explorer etter å ha sett på forhåndsvisningen, og så ble alt borte. Ble rett og slett skikkelig deppa av det der, så gidder ikke gjøre alt på nytt igjen. Kanskje en annen gang når jeg blir i bedre humør... Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Lei film og få besøk av dama! Opp med humøret, denne guiden må du legge ut! Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er egentlig en flow indikator jeg er ute etter ja. Jeg har tenkt å bruke den i en liten krets som fungerer slik at hvis det ikke er flow så blir ps_on signalet til strømforsyningen kuttet.Jeg har ikke funnet noen andre som jeg kan bruke enn den påMicroplex, men den synes jeg var litt dyr. Så løsningen blir kanskje å prøve å lage hjemmelaget. 4646170[/snapback] Forstår ingen ting jeg Var 255 kr så forferdelig mye? Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Forstår ingen ting jeg Var 255 kr så forferdelig mye? 5236033[/snapback] Selvlagd - vellagd! Lenke til kommentar
tuusjr Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Selvlagd - vellagd! 5236187[/snapback] Det er riktig! Lover jeg skal lage guiden, må bare få deppet meg ferdig først. Kanskje jeg får laget den til søndag, men kan ikke si noe sikkert. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Forstår ingen ting jeg Var 255 kr så forferdelig mye? 5236033[/snapback] Selvlagd - vellagd! 5236187[/snapback] Tenkte mest på at han sa den på microplex var så forferdelig dyr. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det MÅ da være en måte å bruke http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC53021 fra microplex til å sende pulssignaler inn på hovedkortet i stedet, som igjen kan snappes opp av software og gjøres alt mulig med. Om det er pulssignaler som brukes, så skal jo det være det samme som brukes på en vifte. Hva skjer om man rett og slett bare kobler pulssignalet på denne inn på turtalls-pinnen på en 3-pols viftekontakt på hovedkortet da? Er det ingen som har en slik å prøve med? -Stigma Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Har referert til denne "anordningen" tidligere, og tenkt det samme. Har dessverre ikke peiling på elektronikk.. Lenke til kommentar
tuusjr Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg er helt enig med deg Stigma at det må gå an, men har ingen kunnskaper om hvordan man kan lage software, så den muligheten er derfor helt utelukket for meg.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Jeg er helt enig med deg Stigma at det må gå an, men har ingen kunnskaper om hvordan man kan lage software, så den muligheten er derfor helt utelukket for meg.. 5247134[/snapback] Akkurat den delen finnes jo fra før. Det finnes massevis av programmer som snapper opp informasjonen fra sensorene rundt på hovecdkortet. Feks. samurize er helt utrolig bra, fordi du ikke bare kan hente denen informasjonen, men også lage en helt egendefinert måte å presentere denne som overlay på skjermen din. Om jeg ikek tar feil så støtter samurize også at du kan eksekvere diverse programmer osv. utifra parametre som den leser inn (f.eks. run shutdown.exe if (flowrate<=0.1)). Så problemet gjennstår bare i om den sensoren faktisk gir et signal som hovedkortet kan forstå (og om det er turtallspulser, så bør den jo det!). Resten finnes det allerede ferdige verktøy for. www.samurize.com Selvfølgleig så gjør jo andre programmer som motherboard monitor og speedfan også jobben bra dersom du bare skal få avlest verdien. -Stigma Lenke til kommentar
tuusjr Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Det er jo bare strålende nyheter! hadde jeg bare visst det før.. Jeg vil nå tro at programmet klarer å tolke pulssignalene fra strømingssensoren. Jeg koblet strømningssensoren min til et oscilloskop slik at jeg fikk sett hvordan pulstogene så ut, og man kunne tydelig se at det kom pulser. Hadde jeg bare visst at det fantes slike programmer før jeg lagde kretsen, så hadde jeg selvsagt prøvd ut den metoden, men nå har jeg allerede laget meg denne kretsen min, og siden den fungerer greit orker jeg ikke styre mer med nye modifikasjoner. Men det hadde jo vært morro å prøve Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Ikke for å mase SindreD, men kommer det opdate? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå