viranth Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Fikk ny RAM i dag, 2GB fra OCZ, begge virker har testet på en annen maskin. Min maskin vil ikke inn i Windows XP om jeg har begge RAM brikkene i, har testet forskjellige slots og ingen forskjell. Har clear CMOS etc uten hell. Med bare en brikke virker det helt fin. Jeg kommer inn i safemode uten noen problemer. Noen som vet hva dette kan være? Noe windowsinnstilling jeg må gjøre noe med? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Kor langt kjem du? Og kva er det som skjer? Lenke til kommentar
viranth Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Kommer til der det står Windows XP og den loading baren under som beveger seg, er vel windows splash? Den går en runde, så lyser alle tre lysene på keyboardet og så stopper den. Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hva skjer hvis du setter minne på lavere Minne hastighet ? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Konferer med manualen til HK hvordan RAM'en skal installeres og hvilke krav det er til RAM. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Har nå prøvd: -sette ram på lavere hastighet -oppdatere BIOS -installere nyere forceware for nforce3 -plassere ram på alle mulige steder -les manualen uten at det hjalp noe Så problemet er at en GB brikke virker, men når jeg setter i to virker det ikke. Begge RAM brikkene virker, testet på en annen PC. Jeg kommer inn i safemode, som jeg er i nå og der står det 2GB. Er det mulig jeg bare må formatere/legge inn win på nytt? Lenke til kommentar
roac Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Har nå prøvd:-sette ram på lavere hastighet -oppdatere BIOS -installere nyere forceware for nforce3 -plassere ram på alle mulige steder -les manualen uten at det hjalp noe Så problemet er at en GB brikke virker, men når jeg setter i to virker det ikke. Begge RAM brikkene virker, testet på en annen PC. Jeg kommer inn i safemode, som jeg er i nå og der står det 2GB. Er det mulig jeg bare må formatere/legge inn win på nytt? Vi får håpe du slipper å installere XP på nytt. Den første tanken som slår meg er at en eller annen driver (som ikke lastes i safe mode) bøgger med 2GB Ram, så jeg ville nok bootet med 1GB Ram, oppdatert _samtlige_ drivere, og så restartet PCen med 2GB Ram samtidig som jeg hadde tenkt at det er makt i de foldede hender... Jeg kan ikke garantere at det fungerer, men det kan være verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Hvilken RAM er det du har fra før av? Kjenner til det problemet, og regner med de er litt forskjellig og at de derfor ikke samarbeider riktig. Endret 9. august 2005 av ZinnX Lenke til kommentar
viranth Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Har 1 GB Corsair XMSPRO fra foer. Jeg formaterte og la inn windows paa nytt, den kjoerte fint et par ganger til jeg installerte noen ganger og saa virket den ikke lenger. Er vel hovedkortet som er buggy da? Brikkene funker helt fint paa en annen maskin jeg har staaende her. Mitt hovedkort er K8N-E Deluxe. Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Har 1 GB Corsair XMSPRO fra foer. Jeg formaterte og la inn windows paa nytt, den kjoerte fint et par ganger til jeg installerte noen ganger og saa virket den ikke lenger. Er vel hovedkortet som er buggy da? Brikkene funker helt fint paa en annen maskin jeg har staaende her. Mitt hovedkort er K8N-E Deluxe. Så du har 2 forskjellige RAM brikker? Hvis det er tilfelle, så er vel det problemet. Har selv hatt det problemet, tror det er litt viktig at RAM brikkene er helt identiske, samme merke og spesifikasjoner. Og det er klart at på noen HK så ville det ha funket knirkefritt. Dette står det masse om i forumet, bare søk. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Har 1 GB Corsair XMSPRO fra foer. Jeg formaterte og la inn windows paa nytt, den kjoerte fint et par ganger til jeg installerte noen ganger og saa virket den ikke lenger. Er vel hovedkortet som er buggy da? Brikkene funker helt fint paa en annen maskin jeg har staaende her. Mitt hovedkort er K8N-E Deluxe. Så du har 2 forskjellige RAM brikker? Hvis det er tilfelle, så er vel det problemet. Har selv hatt det problemet, tror det er litt viktig at RAM brikkene er helt identiske, samme merke og spesifikasjoner. Og det er klart at på noen HK så ville det ha funket knirkefritt. Dette står det masse om i forumet, bare søk. Nei, har to helt like rambrikker. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 Proevd aa soeke paa forumet, men faar opp saa mange resultater at det blir litt haaploest. Vet ikke om det er windows, en snill moderator flyttet det hit uten at vi vet om det var windows som er problemet, eller om det er hovedkortet som er buggy. Begynner aa tro at det er hovedkortet, for RAM brikkene virker fint paa en annen maskin jeg har staaende her og de virker en og en paa min maskin, men ikke sammen. Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Du har jo ikke like brikker om du hadde Corsair fra før av og OCZ og Corsair nå. Og du oppgir ikke åssen modell OCZ RAM'en er, men jeg er meget sikker på at disse ikke er identiske og at det derfor bugger litt. Om du har CAS latency 2 på den ene typen RAM og 2.5 på den andre kan dette være årsaken, har vært borti AKKURAT dette problemet før... Lenke til kommentar
viranth Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Du har jo ikke like brikker om du hadde Corsair fra før av og OCZ og Corsair nå. Og du oppgir ikke åssen modell OCZ RAM'en er, men jeg er meget sikker på at disse ikke er identiske og at det derfor bugger litt. Om du har CAS latency 2 på den ene typen RAM og 2.5 på den andre kan dette være årsaken, har vært borti AKKURAT dette problemet før... Jeg bruker jo ikke brikkene samtidig. Jeg har i en OCZ brikke nå og den virker pent (1GB). Om jeg setter i en OCZ brikke til (1GB) så virker det ikke. Da er det totalt 2GB i maskinen. Det virker i safemode men ikke i "vanlig" windows. Den gamle Corsair brikken virker fint i maskinen til samboeren, noe også begge OCZ brikkene gjør og kjører på 2GB uten problemer der. Om du sjekker netshop linken ser du at det er 2x1GB brikker, det er disse jeg bruker. Den gamle Corsair brikken bruker jeg IKKE... Så nei, jeg tror ikke du har vært borti dette problemet før. Endret 11. august 2005 av viranth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå