Gå til innhold

Klokking av Radeon X800XL

Anbefalte innlegg

Hei.. Er litt usikker på det med klokking, jeg bruker orginal vifta til skjermkortet mitt, hakke peil på hvor varmt det er, men jeg har et overklokkings program : Redline som følgte med skjermkortet mitt.. hvis jeg klokker via den, er det tempraturen på skjermkortet man ser på hvor mye man kan klokke? Og hvor kan jeg se hvor mye tempraturen er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes flere programmer for å se temperaturen din; det jeg er usikker på derimot, om det er tempsensor på ditt kort.

Men du kan benytte disse:

-ATiTool

-ATi Tray Tools

-RivaTuner

-SpeedFan

-Everest

...for å nevne noen

Temperatur på kortet ditt har mye å si ja vedrørende hvor langt du klarer å klokke core/memory. Overklokk så langt det går uten artifacts, så får du sjekke temperaturen din under load. Etter min mening; overstiger du 60 grader, bør du revurdere din klokk og justere litt ned :)

Lenke til kommentar

ATITool. Sideklikk på ATIToolsikonet i den tabben nederst til høyre på taskbaren i windows(husker aldri hva den heter på norsk) Gå inn på hardware og videre på hardware monitoring. Der skal det være et valg å "Show GPU temp in system tray"

Velg det og plukk en farge på tallene

Lenke til kommentar

Hei!

Har ett x800xl skjermkort selv! Det redline programmet som følger med er bare å slette det er bare driiitn!

Bruk ATI tray tool der kan du se gradern og at maskinen finner den beste innstillingen til skjermkorte der det er stabillt automatisk!!

ATI tray tool anbefales på d sterkeste!

Men min mening er at det ikke er noen vits i å klokke skjermkorte d er mer en bra nok fra før!!

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...