CetOr Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hei.. Er litt usikker på det med klokking, jeg bruker orginal vifta til skjermkortet mitt, hakke peil på hvor varmt det er, men jeg har et overklokkings program : Redline som følgte med skjermkortet mitt.. hvis jeg klokker via den, er det tempraturen på skjermkortet man ser på hvor mye man kan klokke? Og hvor kan jeg se hvor mye tempraturen er? Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Det finnes flere programmer for å se temperaturen din; det jeg er usikker på derimot, om det er tempsensor på ditt kort. Men du kan benytte disse: -ATiTool -ATi Tray Tools -RivaTuner -SpeedFan -Everest ...for å nevne noen Temperatur på kortet ditt har mye å si ja vedrørende hvor langt du klarer å klokke core/memory. Overklokk så langt det går uten artifacts, så får du sjekke temperaturen din under load. Etter min mening; overstiger du 60 grader, bør du revurdere din klokk og justere litt ned Lenke til kommentar
CetOr Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) sorry ass... Men hvor ser jeg tempen på skjermkortet mitt på speedfan og på atitool? har det oppe nå Endret 9. august 2005 av CetOr Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 ATi Tool skal vise temp om du har det tilgjengelig, du må bare lete deg fram. Jeg sitter desverre ikke på ATi kort atm, så jeg kan ikke poste noen scr-shot, kanskje noen andre kan Speedfan, kan jeg vise: Lenke til kommentar
Humbug Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 ATITool. Sideklikk på ATIToolsikonet i den tabben nederst til høyre på taskbaren i windows(husker aldri hva den heter på norsk) Gå inn på hardware og videre på hardware monitoring. Der skal det være et valg å "Show GPU temp in system tray" Velg det og plukk en farge på tallene Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hei! Har ett x800xl skjermkort selv! Det redline programmet som følger med er bare å slette det er bare driiitn! Bruk ATI tray tool der kan du se gradern og at maskinen finner den beste innstillingen til skjermkorte der det er stabillt automatisk!! ATI tray tool anbefales på d sterkeste! Men min mening er at det ikke er noen vits i å klokke skjermkorte d er mer en bra nok fra før!! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Men min mening er at det ikke er noen vits i å klokke skjermkorte d er mer en bra nok fra før!! "ikke noen vits i å klokke..."??? Does not compute! Lenke til kommentar
tex_nex Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) kan noen si hvor mye de har klart og klokke dette kortet.... sapphire x800xl.. standard er på 400\490 eller noe... jag får akkurat 10000 i 3d mark 2003 ... er dette bra ?? har AGP Endret 20. august 2005 av tex_nex Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Jeg får akkurat 11000 og har klokket AGP-kortet til 440/510 med original kjøler. Lenke til kommentar
tex_nex Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 da må d jo ha noe med den andre hardwaren din da:P har ikke så bra .. sempron prosessor holder ikke mål.. har socket a system.. men men . Lenke til kommentar
tex_nex Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 har klokket akkurat det samme som deg. bare 535 i mem speed.. Lenke til kommentar
moiself Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 kjører sapphire radeon x800xl på 465/580 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 kjører sapphire radeon x800xl på 465/580 nice, original kjøler ? Er det vivo-modellen du har ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå