storken Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 gå for det tilbudet de har på netshop nå 7800GT for 3500kr det er verdt det og det kan sikkert klokkes opp til gtx hastighet link Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Tror det blir det opprinnelige oppsettet, foruten at hovedkortet byttes ut med et FDI Lanparty kort, og antall skjermkort dobles. Men trenger jeg en "slags forgreningskabel" for å koble begge skjermkorta til skjermen? Lenke til kommentar
gnumannen Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Oppsettet ser veldig fint ut, men selv ville jeg ha droppet lydkortet og heller brukt litt mer penger på RAM.. Har lest flere tester kort i SLI, men ytelsesforskjellen er ikke, etter min mening, verdt pengene, men det kommer jo selvfølgelig an på hvor mye penger du vil bruke ATI lanserer hovedkort med Crossfire, som bygger på samme prinsipp som SLI, i september, tror jeg.. Bare et forslag Endret 12. august 2005 av gnumannen Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Enig med Dahle og ahumoe Ekstra lydkort har du egentlig ikke bruk for, og Chenbro Gaming Box er for mye plasikk og trangt å bygge i. Helt uenig med alle tre. Chenbroen er kjempegrei, og med smarte løsninger hele veien. Jeg nevner: 1. Plass for en 120mm utblåsningsvifte i bakkant. (Chieftech-kabinettet som har blitt foreslått benytter 2x80mm, som blir 3x så mye støy...) 2. Plass for én 92mm innsugsvifte i fremkant. (Chieftech-kabinettet som har blitt foreslått benytter 2x80mm.) I tillegg kommer Gaming Box med støvfilter i luftinntaket foran. 3. Smart skinneløsning for montering av disker, optiske drev etc. Alt uten en skrue. 4. Sist, men ikke minst, du får med en høykvalitets, stillegående strømforsyning, FSP 350W, 120mm. Alt dette til en latterlig pris av 695,- !!! Jeg anbefalte dette til en venn av meg, og både han og barna ble overveldet. Og med mindre du skal kjøre SLI, så trenger du IKKE MER enn 350W. Jeg synes det er håpløst mange her på forumet som slenger ut slike påstander uten å ha noe peil. Hvis dere leser førsteinnlegget, skal han bygge PC til en kompis som skal ha spille-PC, men selv kommer han hit for å få råd. Det betyr at verken han eller kompisen er noen hardcore overklokkere, men skal ha et system som fungerer bra til spill sånn som det er, innenfor en ramme på 10.000. Og hvis man ikke skal klokke, hva i all verden skal man da med DFI Lanparty hovekdort og MIST 500W strømforsyning? Det er mye viktigere at strømforsyningen er av en god kvalitet, enn at det er et klistremerke på med så og så mange Watt. For en vanlig bruker betyr det bare at du har mer Watt "idle", som du aldri benytter. Jeg stemmer helt klart for det originale oppsettet i første post! EDIT: Jeg vil bare presisere at jeg ikke mener at MIST 500 er en dårlig strømforsyning, men at den er kostbar og overflødig for trådstarters venn. Endret 12. august 2005 av hilram Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Skal du klokke er du avhengig av en solid PSU. Den mest undervurderte data delen er nemmelig PSUen. Og som formann i foreningen for bedre datadeler, er det viktig å fortellle deg at en god PSU er kanskje meget lønnsomt. Mange ødelegger hardware pga en billig drit PSU. Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Tror det blir det opprinnelige oppsettet, foruten at hovedkortet byttes ut med et FDI Lanparty kort, og antall skjermkort dobles. du kan ikke bruke 2 x800xl på dfi kortet, kun ett. anbefaler heller ikke sli/crossfire med mindre du skal kjøpe 2 av de beste skjermkortene (og det blir >10k). To skjermkort medfører store krav til psu og økonomi. For folk flest tror jeg ulempene > fordelene. ArcticOC startet en god tråd om sli som du burde kikke litt på. Lenke til kommentar
Mister-JG Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Tror det blir det opprinnelige oppsettet, foruten at hovedkortet byttes ut med et FDI Lanparty kort, og antall skjermkort dobles. Men trenger jeg en "slags forgreningskabel" for å koble begge skjermkorta til skjermen? Jeg har forstått det slik at med nForce Hovedkort kan du ikke kjøre 2 skjermkort fra ATI, som X800XL er i det opprinnelige oppsettet. Hvis du skal kjøre SLI fra Nvidia Tror jeg det kreves at du har to skjermkort som bruker nVidia-brikkesett også. Edit: Charlie var raskere enn meg gitt Endret 12. august 2005 av hviskeR Lenke til kommentar
Figo Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg vurdere å oppdatere til ca det samme oppsettet for min pc(som tråd starter), men lurer på hva som lønner seg når det gjelder grafikk løsninger. Vil det lønne seg å kjøre 2 grafikkort i SLI eller invistere i et rått kort. Hvordan blir ytelsen med to kort i forhold til ett? Blir det dobbelt så bra med to kort lissom? Lenke til kommentar
ahumoe Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Jeg vurderer selv dette kabinettet. Og denne PSU'en (som anbefalt før) jeg vil tro at den er ganske stille! Stilig og bra kombinasjon i blått. Bare et forslag.... Endret 12. august 2005 av ahumoe Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Ehh, et Audigy2 ZS produserer da minimalt med varme! og det er verdt prisen ja. Det er greit, men litt varme produserer det, alt i en PC produserer varme, unntatt kjølere Du har ikke bruk for ekstra lydkort med en gang du kjøper en pc, det er slikt du vanlegvis kjøper utenom, dessuten er de lydkortene som er på Hovedkortet gode nok for de fleste spillere... Jeg har selv SB Audigy men merker liten forskjell mellom det og Hovedkort lyd, bare at jeg har bedre program vare, og at det produserer varme og samler støv.. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Skal du klokke er du avhengig av en solid PSU. Den mest undervurderte data delen er nemmelig PSUen. Og som formann i foreningen for bedre datadeler, er det viktig å fortellle deg at en god PSU er kanskje meget lønnsomt. Mange ødelegger hardware pga en billig drit PSU. Poenget i posten min var jo nettopp at vi her ikke hadde med en overklokker å gjøre... Og en FSP (Fortron/Source) 350W er jo bra nok i massevis! Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Når alt kommer til alt her, kommer det ikke til å bli noe klokking på denne maskinen, så kommer nok til å gå for det første oppsettet, i og med at diskusjonen rundt to skjermkort (dette som kalles SLI?) ikke gjorde meg klokere på bruken av det. Spillmaskiner har jeg ikke peiling på, da jeg spiller minimalt selv, ville derfor rådføre meg her på hva som kunne gjøre godt i en spillemaskin. Originalt oppsett it is. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Når alt kommer til alt her, kommer det ikke til å bli noe klokking på denne maskinen, så kommer nok til å gå for det første oppsettet, i og med at diskusjonen rundt to skjermkort (dette som kalles SLI?) ikke gjorde meg klokere på bruken av det. Spillmaskiner har jeg ikke peiling på, da jeg spiller minimalt selv, ville derfor rådføre meg her på hva som kunne gjøre godt i en spillemaskin. Originalt oppsett it is. Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Skjermkort: Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail Dette skjermkortet er ikke på lager før om en måned. Kan noen foreslå et like bra alternativ i samme prisklasse? Lenke til kommentar
kai658 Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ser ut som et helt greit oppsett det der. Du sier at han skal spille Battlefield?? Hvis det er Battlefield 2 det er snakk om, ville jeg satsa på 2GB RAM. Gjør stor forskjell i BF2. Har lignende oppsett selv, men kun 1GB RAM, lagger ganske mye i starten av hvert brett, + plutselige stopp i spillet i 0,5-1sek(HDD aktivitet) noe som forsvinner ved bruk av 2GB... Spiller selv på 1024x768 med alt på max, FPS ligger i overkant av 50. Har 3500+ cpu, men BF2 er ikke CPU-avhengi. Det er skjermkortet som må ta støyten... Anbefaler bruk av eksternt lydkort, da alle Battlefield spillene får bakgrunnsstøy på mitt intergrerte lydkort.. (Asus A8N-Sli Deluxe) Dette gjelder KUN BF-spillene... Vet ikke hva det kommer av...Mitt HK har vel samme lyd-chippen som det HK du har tengt å kjøpe(Tror jeg....?) Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 For å ha nytte av et skikkelig lydkort bør du ha et skikkelig høytaleroppsett. Personlig mener jeg audigy 2z virkelig er værdt penga. Men, for en med et høytaleroppsett til under tusenlappen er ikke forskjellen så stor. Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Det blir det gitte oppsettet, men i og med at skjermkortet ikke er på lager, vil jeg bytte ut dette så ventetiden ikke blir en måned. Er avhengig av tv-ut, og et ellers bra skjermkort i samme prisklasse. Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Skal sette sammen en spillepc for en kamerat, og han ønsker å bruke 10.000 på PC. Han har allerede skjerm, og DVD-brenner får han av meg. Har satt opp et oppsett, men har selv lite peiling på spillepc'er, da jeg ikke spiller selv. Oppsett: Kabinett: Chenbro Gaming Box Black/Orange 350W Strømforsyning - 695,- Hovedkort: MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 - 799,- Prosessor: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte - 2450,- Skjermkort: Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail - 2395,- RAM: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB - 995,- Harddisk: Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ - 1050,- Lydkort: Creative SB Audigy 2 ZS, Bulk PCI Lydkort,THX,7.1,24-bit/192KHz - 565,- Mus: Qpad Pro Gaming Kit med Logitech MX510, Blå LowSense matte, Wristband, Glidz - 495,- Tastatur: Microsoft Digital Media PRO Keyboard, USB, PS/2, Zoom - 295,- Totalprisen på dette oppsettet havner på 9739,- Noe dere ville gjort annerledes i dette oppsettet, eller eventuelle kommentarer jeg kan dra nytte av? Han som skal ha denne pc'en sier at han vil kunne kjøre nye spill fint, og battlefield uten problemer. Opp til 400w ++ psu Ned til 3500 venice cpu opp til 7500gt gpu Lenke til kommentar
ROV Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Dette kortet kan vel passe Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hmm. Ser jo forsåvidt bra ut. Ville valgt kanskje valgt en annen og større strømforsyning og ett annet kabinett. Anbefaler Cooler Master Cavalier 3. Ikke helt sikker på hva prisen er nå, men du blir vertfall fornøyd med det. + at det ser litt tøffere ut en det du har nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå