Seifenblase Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) EDIT: TRENGER IKKE HJELP MER. Har kommet til konklusjon at forsterker er brennt/overopphetet. Originalt innlegg følger under. Hei! Jeg har fått inn høyttalerne til en kompis her... Det er et 2.1 Creative Megaworks THX 250D. Problemet er at uansett hvor høyt man skrur på volumet, så kommer det såvidt lyd i høyttalerne, uansett kilde. Selve sattelitthøyttalerne har jeg testet hver for seg på en seperat forsterker, og disse fungerer utmerket, de er verken sprengt eller spiller falskt. Jeg har nå åpnet opp kassen til subben der all elektronikken er, og det første som slo meg var lukten av elektronikk, men denne lukten var meget sterk, omtrent som om det var brennt... Har målt strømmen fra strømforsyningen inni subben, og den står på ca. 9-10 volt. Er det forsterkeren inni som er gåen? Jeg prøvde å finne noen sikringer, men fant absolutt ingenting utenom "main power fuse", denne var selvsagt i orden... Håper på innspill. På forhånd takk. Endret 9. august 2005 av resn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå