Roncon Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Som sikkert mange har fått med seg, går ryktene nå vilt om en nært forestående kameralansering fra Canon. Det skal være snakk om EOS 5D med lansering i slutten av august. Denne spesifikasjonen komme fra ”sikre kilder” i Canonsystemet : - Fullformat bildebrikke - 13 mp - 2,5” LCD m/høy oppløsning - Magnesiumhus - 9 pkt AF Dette til en pris av $ 3000. Det er oppsummert hva jeg har plukket opp, kanskje noen kan supplere med flere rykter? Endret 9. august 2005 av Roncon Lenke til kommentar
andreash Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Det kommer garantert et nytt kamera fra Canon i nærmeste fremtid, men tviler på at det blir denne. Full frame? Tror det blir en ny en med 1.6x jeg. Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Fullformat til 3000 USD, det hadde vært noe ? Så dukket dette opp, lekkasjer eller konstruert ? EOS_5D.pdf Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Dette så ut som det kan bli et kjekt kamera hvis det er sant. For min del tviler jeg litt på full frame i den prisklassen, men det meste av de andre spesifikasjonene var troverdige. Da skjer det vel enten at Canon kommer med pressemelding snart, og/eller Nikon har noe nytt på gang. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hvis det ikke er full frame, ser jeg gjerne at de slipper en tele eller to i EF-S formatet samtidig Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Den som lever får se Gleder meg som en unge nå, blir veldig spennende. Har 10D, kan vurdere å oppgradere hvis det er en full-frame... Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 PDF-filen er muligens ekte. Ser her. Vi får svar om det er ekte eller ei om et par uker... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Å slippe et kamera som er billigere enn EOS 1D markII med fullformatbrikke høres rart ut, da ikke engang EOS 1D MarkII har fullformat. Den bruker cropfactor 1,3. Men det skal visstnok komme mye nytt fra Canon nå snart, så en umulighet er det ikke. De har en presentasjon av nye produkter for forhandlere om ikke lang tid, så man får vite det sikkert da. Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Syns også det vil være overraskende med en fullformat i denne prisklassen, er dette tilfelle er det en bombe. Men skal man se på pdf filen er 5D ikke støv og vanntett altså ikke proffhus, noe 1D MarkII er. Blir mer enn spennende å se hva Canon tenker, hvor er 1D Mark II etter dette? Endret 9. august 2005 av Roncon Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 på vei ut til fordel for 1D Mark III? (jeg bare spekulerer, vet eller har ikke hørt en døyt om en evt. M3 lansering...) Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Det blir vanskelig å spekulere. Uansett blir det spennende å se i tiden som kommer. For min del håper jeg de lanserer samtidig et par lyssterke zoom objektiver ala fra 17/18mm til 50/60/70mm. Ønskedrøm: 18-70 2.8 og en "billig" 70-200L f4 IS. Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Ser ut til at flere og flere har tro på at denne PDFen faktisk er autentisk: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/263552 Dessuten en i Norge som sier: "Til orientering avholder Canon en pressekonferanse 22-23. august.” Er Akam invitert til en slik pressekonferanse? Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hvis det ikke er full frame, ser jeg gjerne at de slipper en tele eller to i EF-S formatet samtidig tele i EF-S format gir ingen mening.. EF-S er introdusert kun for å kunne lettere lage vidvinkel objektiver til 20D og 350 (og andre modeller som kommer med samme cmos størrelse). Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Får være en kjiping jeg da. For å helle litt isvann i årene deres så kan jeg garantere at et hus med de spesifikasjonene som her er oppgitt for det første vil konkurrere alt for mye med 1Ds mk II og prisen som det opereres med er nok bare forhåpninger fra folk med slunkne pengebøker som sil ha seg et "Full Frame" dslr som har hentet i sine drømmer For de av dere som følger litt med på hva som skjer i dette markedet vet jo like godt som meg at en produsent ikke slipper ut modeller som kun skal utkonkurrere modeller lagd av samme produsent..... Én ting er helt sikkert, og det er at det helt sikkert kommer nye modeller fra alle som lager dslr. Den PDF'n som det linkes til her er nok ikke lagd av Canon Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Vel, når 10D kom, da utkonkurerte den 60D både i pris og ytelse... Hvis den pdf`en er ekte, har 5D kun 3fps mot 1d Mark II som har 8... 5D er ikke proff hus heller.... Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Én ting er helt sikkert, og det er at det helt sikkert kommer nye modeller fra alle som lager dslr.Den PDF'n som det linkes til her er nok ikke lagd av Canon Nei, men den er laget av det samme reklamebyrået som laget reklamekampanjen for Canons Pixma-skrivere i Europa (tråd på dpreview, for travel til å linke idag). Og EAN-numrene som er inkludert i PDF-en er registrert av Canon. Mye av prisdebatten har fellestrekk med den om ryktene om 10D, da den på mange måter var like ulogisk, men senere ble en av hjørnesteinene i Canons line-up. Hvis Canon nå ser at markedet vil forsvare et "billighus" med fullframe billedbrikke, og at denne kanskje vil gi dem bedre marginer enn alternativene, står de selv fritt til å reposisjonere 1Dx-serien videre, ettersom produksjonskostnadene synker og markedet tilpasser seg. Jeg har sett mange gode grunner til at denne PDF-en skal kunne være sann, og få imot det, så jeg blir ikke overrasket om 5D er blant nyhetene på den nevnte pressekonferansen. Synd det skulle havne "på fornavn med" KM 5D, men dette er jo uungåelig med dagens håpløse navngiving fra samtlige produsenter Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Får være en kjiping jeg da. Ja,ja greit at noen står i mot hypen da Dersom man antar at spesifikasjonene i PDFen er korrekt, vil jeg tippe en reell utsalgspris på dette til i overkant av 25 K. Fullformat ja vel, men som nevnt mangler en del på hus, hastighet og AF i sammenlikning med 1D MII. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 risen som det opereres med er nok bare forhåpninger fra folk med slunkne pengebøker som sil ha seg et "Full Frame" dslr som har hentet i sine drømmer Dette er ikke ment som noen kritikk altså, men Kodak hadde vel et dSLR med fullframe sensor 14 mpx-eller-der-omkring til rundt 26-27k? Burde i prinsippet være mulig å komme ned i den prisklassen for Canon også (nå så vi jo forsåvidt hva som skjedde med Kodak sine dSLR og da..). Forøvrig; detalj forsåvidt bare, men når det gjelder spesifikasjonene i det dataarket for øvrig, er det ikke litt pussig at blitssynkhastigheten på et evt. 5D er dårligere enn på 20D (1/200 mot 1/250)? Blir spennende å se om det er noe hold i dette Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Dette er ikke ment som noen kritikk altså, men Kodak hadde vel et dSLR med fullframe sensor 14 mpx-eller-der-omkring til rundt 26-27k? [...] (nå så vi jo forsåvidt hva som skjedde med Kodak sine dSLR og da..). Nå var vel ikke ytelse og ergonomi for Kodaks fullframe-DSLR-er all verden, så at Kodak ga opp, betyr ikke ar EOS 5D blir en fiasko. Forøvrig; detalj forsåvidt bare, men når det gjelder spesifikasjonene i det dataarket for øvrig, er det ikke litt pussig at blitssynkhastigheten på et evt. 5D er dårligere enn på 20D (1/200 mot 1/250)? At blitssynkhastigheten på 5D er noe dårligere enn på 20D, er ikke så merkelig, da lukkerbladene har lenger vei å gå i et kamera med fullframe-sensor. Lukkerbladene på 5D må faktisk bevege seg raskere enn på 20D for å klare 1/250 s. Lenke til kommentar
dr.steen Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hvis man ser i PDF filen, ser man imidlertid at neckstrap-festet kun er synlig på bildet som er forfra kameraet, ikke bakfra. Det var jo litt tvilsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå