M`kululu Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 starter strax 3bi, der skal vi i år lage en objektsamling. læreren anbefalte oss å komme godt igang med den før skolestart i høst... jeg har fortsatt ikke peil og begynner å bli stressa. skal vel ha ca. 60 objekter. skal også være et vist tema i samlingen. f.eks: blomstereng, barskog, hagen min, osv... noen som har vært bort dette og kan hjelpe ? kommer ikke igang! Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Er vel bare å gå ut å begynne å samle objekter vel? Samle 1-2 eksemplar av alle objekter du finner. Så skal de vel inn i en mappe med kontaktpapir over + navn på latin, norsk - og informasjon som hvilke familie den kommer fra osv. Hvor man finner den. Husker min bror hadde en sånn for noen år siden. Lykke til -Jar Endret 9. august 2005 av Jarek Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Fjære er alltid grei, her finner du mange arter og det er lett å skrive mye om dette økosystemet. Det er vanligvis ikke krav om at alt skal presses og settes inn i perm, for hvordan presser man f.eks en krabbe? Jeg hadde ihvertfall min på en glass med sprit Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ikke for å plassere enda flere bekymringer i hodet ditt, men begynner det ikke å bli litt sent nå? Mange planter er allerede ferdige med blomstringen, og er nå intet annet enn kjedelige grønn-brune stilker. Kom deg ut og plukk før de siste forsvinner! Jeg trodde selv at denne objektssamlingen kom til å bli håpløse greier, men tok meg noen turer ut i en nærliggende skog. Nå har jeg over 150 arter Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 uff, ikke snakk om å gjøre ting i fornuftig tid.. fjære blir vanskelig for meg, bor endel mil unna nærmeste hav. kan gå for innsjø, elv, barskog eller noe slikt. er det ikke vanskelig å finne så mange arter i skog? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå