eme Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg har en ST LAB ruter som jeg har tilkoblet modemet, og etter denne ruteren (innenfor nettverket) har jeg en D-link WPL-700AP, når jeg har en datamaskin tilkoblet trådløst får jeg IP adresse fra ST LAB ruteren, derfor kommer jeg meg ikke inn i den trådløse ruteren for å kryptere passordet. Er det en måte å komme seg inn i ruteren utenom å koble fra hele nettverket og koble min datamaskin alene opp mot d-link rutene og kryptere nettverket før jeg setter dem sammen igjen? Lenke til kommentar
moccah Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Regner med at du skal klare å konfigurere routeren via WiFi. Da logger du deg bare inn via web-grensesnittet til routeren. Deretter er det bare å herje på der inne. Lenke til kommentar
eme Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Jeg finner ikke web-grensesnittet til D-linken, kommer meg bare inn i ST LAB ruteren, og ettersom den ikke har noe trådløst i seg, finnes ikke konfigurasjoner for kryptering. Bare MAC kontroll, men MAC kontrollen hindrer bare andre å komme seg på nettet, skal ha kryptert det trådløse nettverket. ST LAB sin ip er 192.168.1.1, har testet ut både 192.168.0.1 og 192.168.2.1 ettersom disse tre adressene bruker å være standard for å komme inn i en ruter. Lenke til kommentar
moccah Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hmm... har du DHCP enabled på ST-LAB routeren din? hvis du har det, så har D-Linken sansynligvis fått en eller annen lokal ipadresse. Hvis du ikke har skrudd på DHCP i ST-LAB routeren så har du sansynligvis DHCP enabled i D-Linken. Da kan du sjekke hvilken ip denne har ved å kjøre ipconfig i et MS-DOS ledetekst vindu. Se etter Gateway ip en er. Lenke til kommentar
eme Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Når jeg koblet av DHCP i ST-LAB ville ikke rutern eller accesspunktet gi meg noen IP adresse. Kom meg heller aldri inn i D-link sjappa. Så bruker heller bare MAC kontroll til jeg får fikset med d-linken. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 hvis dlink kun er et accesspunkt, må du trolig sette en midlertidig fast ip på nic i samme ip-range som dlink ap bruker. Hva denne er står i manualen for apet ditt! Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Last ned Look@Lan: http://www.snapfiles.com/dlnow/rdir.dll?id=106049 Så må du bare finne ut hvilken adresse som er den til ap-en. så kan du logge deg inn med denne.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå