Gå til innhold

overklokke fasit? til 3500+ venice?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ganske noob, jeg kunne tenkt meg å overklokke min amd 3500+ venice. jeg har 120mm zalman kjøler til cpu å bruker arctic silver 5. men kan noen hjelpe meg?

jeg har: asus a8-n Sli deluxe, 1 gb med Kingston hyper X ram, 3500+ venice, 2 raptorer i raid å 6800 GT grafikk kort.

Takker for svar :yes: sliter litt med å lese lange guider.. så hvis noen bare kunne gitt meg de riktige settingsene i bios så hadde jeg blitt glad :Df gjerne fortelle meg åssen jeg overklokker minne riktig og :thumbup: kan godt legge meg til på msn å forklare der : [email protected]

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes ingen fasit svar innen overklokking.. Dessverre er det ikke så enkelt :no:

Det du må gjøre er å øke FPS'en gradvis oppover i BIOS, men husk å lås AGP/PCI til 66/33 ! Er bare å prøve seg fram, og stoppe der der det blir ustabilt, og gå et par hakk tilbake. Minnet følger CPUen, eller så kan du sette CPU:RAM tilf eks 5:4 (200 mhz på cpu = 160mhz på minnet).

Ikke så god forklaring.. det tror jeg noen andre får ta seg av :blush: Men søk på forumet, dette spørsmålet (da med andre cpu'er, men samme greia da) er tatt opp flere ganger.

Håper dette var til hjelp..

OBS! Alt på eget ansvar! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...