Gå til innhold

Anbefaling/tips til enkel student-pc..?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OSX er GENIALT :)

Ja det var jo det med nytt os som jeg funderte på. Hva legger du i ordet "GENIALT"? Akkurat det ordet ble jo brukt for å beskrive linux(Fedora Core2) til meg, men jeg kunne ikke konkludere med det samme. Jeg brukte kanskje ikke så mye tid som jeg burde for å venne meg til det, men det ble på en måte nok.

Lenke til kommentar
OSX er GENIALT :)

Ja det var jo det med nytt os som jeg funderte på. Hva legger du i ordet "GENIALT"? Akkurat det ordet ble jo brukt for å beskrive linux(Fedora Core2) til meg, men jeg kunne ikke konkludere med det samme. Jeg brukte kanskje ikke så mye tid som jeg burde for å venne meg til det, men det ble på en måte nok.

Tja, jeg kan jo ramse opp det jeg syns er veldig bra:

 

- Selv med bare 1024x768 piksler så føler jeg at jeg har full kontroll, dette pga expose og en veldig fin alt+tab-funksjon (kan bare trykke på den du vil fram til, istede for å trykke alt+tab 9017531865 ganger)

 

- Det henger seg ALDRI, ikke som jeg har opplevd på et år ihvertfall, og det er fortsatt like raskt som den dagen jeg fikk maskina.

 

- OSX er veldig pent, flotte animasjoner, fine farger, ting som ikke går utover funksjonaliteten

 

- Mange gode programmer, alle de viktigste programmene fra Windows finner man igjen i OSX (F.eks Photoshop, Dreamweaver, Office-pakka (som er veldig bra) og Opera osv osv)

 

- Selv med mange programmer så kjører den veldig rent, mye bedre multitasking enn i windows altså (og jeg kjører en dual-amd-maskin som vanlig, så jeg er vant til grei flyt)

 

Legg til alle verktøyene man får igjennom terminalen (hvis du har brukt linux så har du forhåpentligvis lært deg kraften i en terminal) så har man et herlig OS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...