th-3 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Ræva pentium M ja, huff så elendig den er. http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...turion64&page=1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Ræva pentium M ja, huff så elendig den er. http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...turion64&page=1 Som det blir konkludert med i denne tråden se er fremdeles P-M best i laptoper, det er ikke rart heller Pentium M er designet for å være en laptop prosessor. På desktop derrimot er saken en helt annen! Mot AMD sine Socket 939 prosessorer, som faktisk er ganske kjølige, særlig med Cool 'n' Quiet aktivert så sliter Pentium M med å holde følge. Det må en god overklokk til for at den skal henge med, særlig i applikasjoner som har krav om høy FP (floating point) ytelse. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Og en liten kommentar om den integrerte minnekontrolleren, hva er poenget med å nevne den (i quoten til nikhuse) når den likevel ikke hjelper Turion til å komme opp på ytelsesnivået til PM. Huff så sakelig vi skulle være. Tok bare med avsnittet i sin helhet for innsikt. En liten oppklaring, jeg tok avsnittet fra summeringen til den testen som du henviser til som hovedargument. Jeg vil mene å påstå at de ikke hadde skrevet det hvis de mente at det var en dårlig prosessor som du sikter til. Pentium M kan rutte med mindre effektbruk, men applikasjonsmessig er den langt fra overlegen. Du burde virkelig lese flere tester og sette deg litt mer inn i det før du kommer med de langt fra korrekte påstandene dine. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Enig nikhuse, du mener flere tester som Turgon nevner, der det ikke er Turion men Venice osv som testes mot? De vanlige A64 har høyere klokkefrekvenser og er ikke akkurat direkte konkurrenter med Pentium M, og jeg har allerede nevnt det her at man burde heller kjøpe en vanlig A64 til desktopbruk, så takk for påminnelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå