DusteBikkje Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Amiga hadde massevis av kjekke multiplayer spill husker ikke vilket som var det første jeg spilte i multiplayer, og på pc var det nok duke nukem 3d, eller command and conquer Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Amiga... Husker Quest for the Moonstone. Det var skitgøy på multiplayer. Særlig når jeg choppa hue av de andre stakkars taperne, hehe... Angrer på at jeg aldri fikk kjørt StuntCarRacer over nullmodem kabel, sukk... Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 første multiplayer-spillet jeg spilte var spiltscreen på sega med sonic i 1992/1993! første gang jeg linka var på en nettcafe en gang mellom 1998 og 2001, og spillet var cs. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Quote: Den 2002-08-07 22:40, Ratatosk skrev:Amiga... Husker Quest for the Moonstone. Det var skitgøy på multiplayer. Særlig når jeg choppa hue av de andre stakkars taperne, hehe... Ahh, husker mooonstone, ikke så lett det spillet, den dragen var jo skikkelig kjip å ta. Og satan som jeg skvatt første gangen jeg møtte det sumpmonsteret. AtW Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Quote: Den 2002-08-08 00:05, lavizh skrev:Lov å håpe =) ... kanskje 2'ern kommer med wc3 engine. Jeg håper de oppgraderer WC3-motoren. Full spinney-rotatey, høyere poly mm. Men det blir nok en stund til enda. WC3 expansionpack og WoW kommer vel først. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Får vel slenge meg med på tråden jeg også da... Ser man bort i fra arcademaskiner (Gauntlet) som mange her refererer til så var vel min alle første multiplayer med Commodore 64, summer games. Min aller første multiplayer i pc spill var vel F1 Racing Championship (her måtte jeg klokke opp min P120 til 133 for å kunne få med meg alle bilene i et løp). Artig var det og det ga mer smak. Disse spillene ble kun spilt med en kamerat (nullmodem). Det aller første spillet jeg spilte online var Diablo, det var også fett. Utvalget av spill har i dag blitt mye bedre, grafikken og spillopplevelsen har økt i takt med utviklingen av hardware. Gleden ved å spille i multiplayer er nå større enn gleden ved å spille singleplayer. (for undertegnede) Mer Operation Flashpoint sier jeg. Med fare for å bli flamet... Jan Fredrik Lund Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 6. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Det første spillet jeg spilte i multiplayer var GTA. Det var ufattelig fett! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 var vel doom, command & conquer og retaliator over nullmodemkabel.. husker vi leide nettverkskort en helg og brukte halvannen dag på å få et fire-personers coax-nettverk til å funke.. men det var vel verdt det, med hele FIRE personer som tasset rundt og knertet ting i doom. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Første skikkelige multiplayerspill med null-modem-kabel var nok Lotus2 på Amiga500. Da kunne man spille 4 samtidig på 2 maskiner. [ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-08-14 11:14 ] Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 første mp experience var vel da en type la inn doom2 på ungdomskolen D ble fort fjerna av lettere irriterte lærere... Litt senere begynte jeg å linke... da var d war2 og quake1 :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå