Gå til innhold

Hva var din første multiplayer experience?


Anbefalte innlegg

Husker fremdeles hvor utrolig fett det var å spille Gauntlet på coin-op. Vi var helt bergtatt. Man kunne spille FIRE stykker på en gang mener jeg å huske. Wizard, Warrior, Elf og Valkyrie? Joda... Aldri har det vært mer selvfølgelig å stappe inn ukelønna si inn i en maskin.

 

[Gjengen har zappet seg til level ørtibørti på en varm sommerdag:]

 

Gauntlet: "Wizard needs food, badly!"

Oss: "Shit..."

Gauntlet: "Warrior, you're about to die!"

Oss: "LEGG PÅ MER PENGER!!!! FINN KRONER, FORT!!!"

 

Ahhh... Meeeemoooriieeessss....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Var nok Fireplayeren på Et eller annet tidlig 90` talls spill @ Nintendo. :smile:

 

første multiplayer experience på PC platformen var nok Quake faktisk.... Eller Doom :smile:

 

Beret

Lenke til kommentar

Gauntlet var nok det første virkelig bra MP spill, jeg spilte. Ellers var jo Rampage også en klassiker på automat. Husker ikke helt om det var 3 eller 4 spillere dog.

 

Husker et eldgammelt MP spill som også var artig: Det var et slags Westernspill kalt Duel eller noe sånt. Det var en stor gul(selvfølgelig) skjerm og begge spillere hadde en joystick samt et pistolhåndtak hver. Gikk rett og slett ut på å skyte hverandre fra hver sin side av skjermen. Noen andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Når jeg tenker multiplayer så assosierer jeg det automatisk med Doom, min første EKTE multiplayeropplevelse!!

 

2 eller flere på arkademaskiner teller jeg ikke, det har liksom "alltid" eksistert =P Men der tror jeg det må ha vært Bubble Bobble eller noe rundt der på 80-tallet..

Lenke til kommentar

Kingpin

Fortsatt det beste MP jeg har spilt noengang.

Helt uten de unødvendige fancy eksplosjoner som man trenger det sisite innen skjermkort for å kunne spile i det hele tatt.

Spillet selges dessuten for kr.99,-(!!!!)hos gamesmix.Snakkes nå i at spillet skal gis ut på nytt og hvis bra salg kommer det en toer.

Løp og kjøp!!

Det mener nå jeg

Lenke til kommentar

tror mitt første var bubble bobble oxo (på sega)

 

Litt enig med mulch, det har liksom alltid eksistert.

 

Mitt første multiplayerspill var nok Duke Nukem på LAN med onkelen min. Da var jeg liten da! (er bare 16 nå :grin:)

 

Fikk grisejulig av alle folka jeg spilte med :mad:

 

Begynnte forøvrig å spille online med Age of empires

Lenke til kommentar

IK+ på meg også faktisk. Neste skritt var Descent og Doom-fragfest på nettverket på skolen (vgs, for ca 6år siden) :smile:

 

Quote:


Den 2002-08-05 20:29, callisto skrev:

Runda WarCraft III på høyeste vanskelighetsgrad!!! Gjett hva jeg fikk se!!! Glimt i fra StarCraft II !!!!!


 

Beklager, det er tøft som f, men det er nok W3-gutta som har lekt med 3d-modeller og W3-motoren. Men tanken er ikke så verst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...