Gå til innhold

Netshop's returavd,sommer/høst/juleferie samtidig?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en pc av netshop hvor de produserte denne på ordre.

Fikk feil hard disk, Samsung ide istedenfor Samsung S-ata. I tillegg så gikk skjermkortet (Gigabyte Gt6600 fanless) opp mot 100c under spilling.

Pratet med returavdeling til Netshop og fikk beskjed om å sende denne inn for fiksing. Det ble gjort. Denne ble mottatt av Netshop den 26/07-05. Siden da, ingenting. Jeg var veldig fornøyd med Netshop så lenge ting gikk i orden, men her har de vist en holdning ovenfor kunden(meg) som jeg må si meg veldig lite fornøyd meg. Jeg har ringt 3 ganger, og hver gang så har det vært at grunnet ferie så har det blitt forsinkelser, men skulle snart være i orden. Seneste telefon var forrige onsdag. For å si det pent så begynner jeg å bli pisse lei av å vente og vurderer å heve kjøpet og heller bygge selv.

Jeg kan skjønne at de vil avkorte kjøps summen noe grunnet at dette er tilvirkningsprodukt, men hvor mye kan de forlange? Jeg vil være enig at produksjons kostnaden på 370,- kan de beholde men jeg vil kreve hele beløpet tilbake bortsett fra det.

Jeg kommer i første omgang til å ta en telefon i morgen hvor jeg kommer til å si klart ifra at hvis ikke jeg kan få en skriftlig garanti ifra de at den pc'en vil bli levert til meg med ny hd og tilkoblede vifter for kjøling innen fredag så vil kjøpet bli hevet. Derfra og inn vil alt gå skriftlig.

Alternativ 2 er at jeg får en rabatt på pc'en. Hvor meget kan kreves for nyinnkjøpt pc som 3 av 4 uker av sin levetid har stått på Netshops sin returavdeling?

Jeg er skuffet over Netshops returavdeling :mad:

Endret av gwh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan prøve med heving av kjøpet, begrunnet med

1. lang service

2. vesentlig feil og feillevering

3. ikke lånegjenstand

i utgangspunktet er det eneste her som jeg tviler på tiden. 2,5 uker er litt over minstekravet til forbrukerrådet, og litt under minste kravet jeg har fårstått bransjen har.

Du har sjanse på heving, men her jeg litt forsiktig med å være bastant

Husk at det er sommertider og at de har vunnet en test.

Men men, etter 2 uker begynner det å bli tid.

hadde dette vært komplett eller mpx så ville butikkene ha blitt lynsjet fra start en.

NetShop.no har den beste servicen i landet, etter min mening.

Stol paa dem!

same to you. De er hyggelig, men det er Komplett og MPx også. Jeg ser ikke noe som skal gi dem særbehandling.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

CHristian, må vel si at du har det mest fornuftige å si så langt :)

Til deg som sier at Netshop har Norges beste service, ta deg en bolle. Enten så er jeg en veldig uheldig kunde, eller så sitter det mange rundt i norges land som sitter og venter på Netshops langdryge(etter min mening og erfaring) service.

Lenke til kommentar

Tror ikke Netshop står på ræva og ikke gjør noe.

Men at saken kan ha blitt behandlet bedre i forhold til kunden er et forbedringspotensiale.

Husk at det er mennesker som jobber hos de også.

Med engang en liten frist er overgått begynner folk å klage og kreve som bare det. Vet av egen erfaring at slike brukere er vanskelig å ha som kunder, ring Netshop og spørr hvorfor det tar så lang tid og be om en forklaring. De har sikkert noe å si de også.

Lenke til kommentar
Tror ikke Netshop står på ræva og ikke gjør noe.

Men at saken kan ha blitt behandlet bedre i forhold til kunden er et forbedringspotensiale.

Husk at det er mennesker som jobber hos de også.

Med engang en liten frist er overgått begynner folk å klage og kreve som bare det. Vet av egen erfaring at slike brukere er vanskelig å ha som kunder, ring Netshop og spørr hvorfor det tar så lang tid og be om en forklaring. De har sikkert noe å si de også.

ingen her sier at de gjør det, men han spørr om hva han kan forvente.

Alle steder er det mennesker som jobber, men det stopper ikke de fleste her på forumet til å harselere med

elkjøp

komplett

mpx

pc-utstyr

osv

folk forventer at varer til flere tusen skal holde lengre enn en uke, og hvert fall ikke stå i kø 2,5 uker +++ .

Skal jeg være kynisk: ferie er kunden likegydlig. Men selvfølgelig burde man ikke kjefte dem huden full :) normalt skal det holde at man sier "her trengs det en løsning".

antar du da mener jeg er veldig vanskelig kunde? :p

Lenke til kommentar
Nei, det er helt rimelig.

Men det førtse man gjør er å poste på et forum uten å se etter en løsning syns jeg er noget vanskelig. Men det er jo bare mitt syn.

anbefaler at du leser innlegget i sin helhet da

Jeg har ringt 3 ganger, og hver gang så har det vært at grunnet ferie så har det blitt forsinkelser, men skulle snart være i orden. Seneste telefon var forrige onsdag. For å si det pent så begynner jeg å bli pisse lei av å vente og vurderer å heve kjøpet og heller bygge selv
Lenke til kommentar

Har lignende problem, bare at varen (en DVD-spiller) har vært hos Netshop i en snau måned! Har ringt de vel fire ganger, kommer til å skifte tone ganske snart om de ikke får ræva i gir.

Har hatt retursaker med Netshop tidligere, første gang jeg opplever noe slikt.

Lenke til kommentar

Får begynne morgendagen med en telefon til returavdelingen igjen(4 og siste gang), så får vi se om vi blir venner eller uvenner. Jeg føler at dette har tatt for lang tid. Og snekker'n, neste gang du har et prosjekt så får jeg lese hvilke nettsjapper som sponse rham.... :roll:

Lenke til kommentar
Min retursak har heller ikke gått helt glatt hos Netshop. Kjøpte en SE K750i i mai en gang og fikk med et defekt handsfreesett. Så det returnerte jeg..

Har en returbekreftelse fra 20 juni hvor det står at varen vil bli erstattet. Nå, snart 2 mnd etter har jeg ennå ikke mottat en erstatning.. jeg har hatt mye å gjøre i sommer, så har ikke fått masa så veldig på dem. Men jeg har ringt de 3 ganger hvor de lovte å sjekke opp saken og ringe meg opp dagen etterpå. Dette var selvfølgelig bare tomprat, for ingen har ringt meg ennå ihvertfall..

Selv om de er travel, så holder ikke dette mål.

¨for å si det pent: du har krav på å heve, samt erstatning for eventuelt dekningskjøp

Lenke til kommentar

Jeg tok min fjerde telefon til Netshop i går, og følte ikke at kundebehandleren gjorde en jobb som rettferdiggjør det renommeet som Netshop har her. Sendte en faks hvor jeg tok opp dette, og det tok ikke mange minuttene før jeg ble ringt opp av noen høyere opp i systemet. Anbefaler at man tar en titt på forbrukerkjøpsloven, kap 6 paragraf 28 til noen og tredve. Legg frem saken slik du oppfatter hvor du da gjør krav enten på at du får en lånetelefon, ny telefon, eller kan heve kjøpet. Uansett hva du gjør, hold en saklig tone, og referer til de lover og regler som gjelder, Mener forbrukerrådet anser 2 uker(på datadeler ihvertfall) som en rimelig tid å reparer/gi ny vare, mens bransjen mener 3 uker. Uansett, sett ting på papiret og faks/mail ivei og sørg for å få en levert kvittering uansett.

Lykke til. Min sak ordnet seg, og jeg fikk en liten kompensasjon i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt kun én litt mer omfattende retursak host Netshop, den gjaldt retur og testing av et hovedkort. Jeg brukte til sammen ca. 6 uker på hele greia, dvs. 2 - 3 uker i snitt inklusive forsendelse. Hovedkortet måtte testes et par ganger.

De skal få ros for at de ikke tok seg betalt for testing av kortet den første gangen (viste seg å ikke være noe galt med det). I tillegg har alltid kundeservice vært vennlige og besvart høflig alle mine spørsmål. Jeg synes likevel at de bør skjerpe seg litt med tanke på returer. Jeg skjønner jo at de har hatt en god vekst, det er likevel ingen unnskyldning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...