Gå til innhold

Beste Hovedkort for P4 2,26/533 fsb for DDR RAM til Overklok

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lurt lenge på det samme, og jeg har kommet fram til EPoX 4G4A hovedkortet. Det bygger på I845g chipsettet, det vil si at det desverre følger med et intregert grafikkort, men jeg regner med at du disabler dette og setter inn et eksternt hk.

Du får desverre bare kjøpt det på Databutikken og Amraam til rundt 1480/1580 avhengig av om du velger + versjonen (har innebygd lan og raid funksjon)

Jeg har hørt at det har fått mange dårlige reviews og mange gode, heldigvis har jeg bare funnet gode. Du kan sette volten meget høyt både på agp, prossesoren og ramen. I tilleg kan du låse pci og agp-porten til 33mhz og 66mhz

Reviews:

vr-zone.com

Tweaktown.com

Ocworkbench.com

Hardinfo.dk (dansk)

Hexus.net

3dgameman (NB video review)

Håper dette hjalp!

Lenke til kommentar

Det kommer sikkert noen som anbefaler Asus P4S533 som er et meget bra kort, men ikke til uberklokking.

Volten til minne kan "bare" stilles til 2.9 (med jumper, ikke bios) i motsetning til EPoX kortet som kan stille til 3.2v i bios.

FSB'en kan ikke stilles til mer enn 166 (er jeg rimelig sikker på) som vil resultere i max 2.8 Ghz for din prossesor. (siden den kjører på 133FSB)

På EPoX-kortet kan du låse Agp og Pci porten så den ikke overklokkes som hjelper meget, hvis du klokker en del.

I tilegg på EPoX kortet så kan du justere på AGP-volten som vil gjøre det lettere å klokke et skjermkort lenger.

Derimot så kan volten på prossesoren stilles til 1.9 på Asus-kortet mot 1.85 på EPoX kortet.

Ingen av innstillingene over har så veldig mye å si, men at FSB'en makser på 166 og at Asus kortet mangler AGP/PCI lock blir det avgjørende sett fra en overklokkers øyne (mine)

Nå har ikke jeg testet Asus kortet så all informasjonen kommer fra tester (det gjør forsåvidt all infoen om EPoX kortet også)

Lenke til kommentar

Joda, jeg mente ikke å snakke stygt om andre hovedkortprodusenter... Jeg tenkte jeg bare skulle si litt om P4S533 (som min forrige post dreier seg om) siden det er en hel haug her på forumet som har det og jeg regnet med at det kom til å bli nevnt.

EPoX kortet støtter btw 200fsb som burde være nok? (17x200=3400Mhz)

En til negativ ting med EPoX kortet er at du må opp på 160 fsb før du får DDR400 støtte, men dette forutsetter at prossesoren kjører på 2.7Ghz og det skal den nok klare. Kortet har (uoffisiell) DDR333 støtte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...