jonarnes Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Hei ! En stund siden jeg har vært her på forumet nå, sist gang i 2001 Lurer på å oppgradere skikkelig og har derfor valgt disse komponentene: http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...F6-297567E09366 Har planer om å bestille det meste fra komplett. pris bør holdes under 12000. Skal også ha en 19" LCD skjerm med DVI, men usikker på hvilken....?? Kabinett, mus og tastatur har jeg fra før. Mist 500w strømforsyning er bestillt fra microplex! Hva syns dere om oppsettet ?? Endret 9. august 2005 av jonarnes Lenke til kommentar
jonarnes Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 På hjemmesidene til MSI står det at dette hovedkortet trenger -5V fra strømforsyningen. Mens på komplett står det at denne versjonen ikke krever - 5 V ??? Hvem har rett ?? Og kan jeg bruke MIST 500W strømforsyning til dette hovedkortet ??? Lenke til kommentar
firepack3 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg vet at JEG hadde valgt annet minne. Ikke TwinMOS i hvertfall... Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Stor sjans for at Komplett har rett der, den -5volten var pga det innebygde lydkortet (Creative) synes jeg å huske fra en annen tråd her for ikke lenge siden. Mist har etter det jeg kan se ikke noe -5 volt, men du kan nesten helt sikkert bruke den (hvis Komplett har rett) Lenke til kommentar
jonarnes Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Hmm... var i grunn litt usikker på valg av minne. Valgte jo dette siden det var så billig. Men hvilken ram kan anbefales ? Blir nok litt overklokking og selvfølgelig mye spilling... Lenke til kommentar
StigK Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hvis du skal spille ville ha droppet cpu-kjøleren, og kjøpt 6800gt/x800xl. Men jeg antar støydemping er førstepri Lenke til kommentar
jonarnes Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Hvis du skal spille ville ha droppet cpu-kjøleren, og kjøpt 6800gt/x800xl. Men jeg antar støydemping er førstepri Jeg tror nok jeg venter litt med selve bestillingen siden prisene visstnok skal synke. Så det blir vel gjerne en 6800GT. Støy er jo ikke det kjekkeste men bråker skjermkortet mye, så mye at det er irriterende ? Lenke til kommentar
jonarnes Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Har lest litt rundt om og funnet ut at etter 14 juli så selger komplett Msi K8N Diamond hovedkortene i oppdatert versjon. Hovedkortet krever ikke lenger -5 V og kodensatorene ved PCI-e sloten er blitt mindre slik at 7800 kortet kan monteres. Gledelige nyheter !! MIST strømforsyning skal bestilles ! (eller Hiper 580W ?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå