moiself Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Tittel sier vel det meste... Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 En CPU i en PC, kan sammenlignes med motoren i en bil. En bil trenger tilførsel av bensin til motoren for og kunne starte å fungere, i likhet trenger også en CPU minne/ram for å behandle tilført data. Data (som er 0 og 1 tall) må lagres i ram, før det kan behandles videre til CPU'en. Desto mer data som kan bli tilført CPU gjennom ram (og ved raskere hastighet, derav: timings), desto raskere kan CPU behandle instruksjoner og dermed utføre en gitt oppgave iløpet av kortere tid. Det er her Dual Channel ram kommer inn. Bildene under illusterer ganske fint hva jeg mener: Singel Channel Dual Channel Håper det hjalp deg litt på vei Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hvor mange % bedre yter denne teknologien egentlig i forhold til single? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hvor mange % bedre yter denne teknologien egentlig i forhold til single? På AMD64-plattformen får man mellom 2 og 5% mer ytelse, på Intel-systemer er det mye mer. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Fikk rund 250 mer poeng i 3d mark 05 på Athlon 64 glemte å si at da hadde jeg 256mb mindre ram installert. Endret 9. august 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
moiself Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Takk for svar! Nå blei jeg mye klokere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå